KORAK PREMA LJUDSKOJ BESMRTNOSTI: / Znanstvenik iz Hrvatske držao svinjske mozgove živima izvan tijela 36 sati

Foto: Thinkstock / PIXSELL

Mozgovi stotina svinja ostali su živi i do 36 sati nakon odrubljivanja glava. U svaki je organ upumpavana umjetna krv obogaćena kisikom.

28.4.2018.
Thinkstock / PIXSELL

U sklopu kontroverznog eksperimenta svinjski su mozgovi po prvi but držani živima izvan svojih tijela. Radi se o mozgovima stotina svinja, a koji su preživjeli do 36 sati nakon što su životinjama odrubljene glave, piše Daily Mail.

Ovaj radikalni eksperiment mogao bi jednog dana omogućiti transplantaciju ljudskog mozga što bi pak moglo omogućiti ljudima da postanu besmrtni, ako bi mogli priključiti svoj um na umjetne sustave nakon što im prirodno tijelo umre.

Neočekivan rezultat eksperimenta

Znanstvenik dr. Nenad Šestan, koji je vodio tim Sveučilišta Yale, otkrio je svoje metode na sastanku u Nacionalnom institutu zdravlja (NIH) u Bethesdi, Maryland. Znanstvenici su uspjeli uspješno odstraniti glave između 100 i 200 svinja te im oživjeti mozgove nakon što su već bili odvojeni od tijela.

Mozgovi su bili priključeni na sustav kojeg su znanstvenici nazvali 'BrainEX' koji je u ključna područja upumpavao umjetnu krv obogaćenu kisikom kako bi održao organ na životu. Dr. Šestan je rezultat opisao kao "potpuno neočekivan" i "šokantan", jer se pokazalo da su milijarde stanice u mozgu i dalje žive i zdrave. Šestan je rekao NIH-u kako je moguće da se mozgovi održavaju u životu unedogled, te kako bi se mogli poduzeti dodatni koraci kako bi se povratila svijest. No neuroznanstvenik je rekao kako njegov tim nije pokušao ništa od toga "jer se radi od neistraženom teritoriju".

Kemikalije korištene kako bi spriječile oticanje tijekom medicinskog postupka vjerojatno bi spriječavale ponovni nastanak svijesti. To znači da znanstvenicima ne bi bilo moguće oživiti mozak koji još uvijek 'misli' koristeći svoju sadašnju metodu. Dr. Šestan je ustvrdio kako mozgovi koje su istraživali definitivno nisu bili svjesni. "Životinjski mozak definitivno nije bio svjestan ničega, jako sam siguran u to", rekao je.

Svinjski mozak funkcionira poput ljudskog

Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL
Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Prof. dr. sc. Nenad Sestan sa Sveucilista Yale, profesor neuroznanosti, komparativne medicine, genetike i psihijatrije

Prijašnja su istraživanja pokazala kako je moguće držati mozgove određenog broja sisavaca živima nakon što organ bude odstranjen od tijela. Tako su još 1928. sovjetski znanstvenici odrezali glavu psu te ju održavali djelomično na životu tako što su spojili ključne krvne žile na stroj za umjetnu cirkulaciju. A znanstvenik Sveučilišta New York držao je mozak zamorca živim u posebnoj tekućini nekoliko dana 1993.

VJEČNI ŽIVOT JE MOGUĆ: /

Mozak sisavca po prvi puta uspješno krionički zaleđen pa odmrznut

No novo istraživanje prvo je koje je uspjelo držati svinjski mozak živim izvan tijela svinje. Eksperiment je značajan jer su svinjski mozgovi po svom načinu funkcioniranja izrazito slični ljudskima.

Dr. Steve Hymann, neuroznanstvenik koji je bio među znanstvenicima kojima je objašnjavan eksperiment, tvrdi kako su mozgovi korišteni u studiji bili tehnički živi. "Ti su mozgovi možda bili oštećeni, no ako su stanice žive, radi se o živom organu." No unatoč revolucionarnom uspjehu, transplantiranje mozga u drugo tijelo još uvijek "nije ni blizu mogućeg", dodao je.