Klimatolog potpuno iskreno: 'Naj**ali smo!'

Klimatolozi već desetljećima uljudno upozoravaju da zagrijavamo naš planet, no gotovo ih nitko ne sluša.

6.8.2014.

Profesor Box je tvit objavio kao reakciju na izvještaj Sveučilišta u Štokholmu po kojemu se ogromne količine metana oslobađaju s dna oceana ispod Arktika, javlja portal I Fucking Love Science.

Znanstvenici koji su otkrili što se događa bili su suzdržaniji. Voditelj znanstvenog tima, Orjan Gustafsson napisao je kako je otkriće velikih mjehura metana koji stižu do površine bilo iznenađenje. Inače, već je ranije bilo izvještaja o oslobađanju metana s oceanskog dna, no ona su predstavljala upozorenja a ne izravnu prijetnju. Naime, morski mikroorganizmi razgrađuju metan dok putuje prema površini mora, pa je utjecaj takvih mjehura na klimu malen. Međutim, švedski su znanstvenici vidjeli mjehure na površini. Koncentracije tog opasnog stakleničkog plina bile su veće za 10 do 50 puta od normalnih.

Značajno zagrijavanje

Metan se oslobađa s kontinentalnog šelfa na dubini od 250-500 metara u moru Laptev kod Sibira. Čini se da se Golfska struja, koja obilazi oko Skandinavije i svojim zadnjim snagama dopire do tog mjesta, proteklih godina zagrijala te uzrokovala oslobađanje metana. Međutim, istraživanja podmorja Arktika provode se tek posljednjih godina, tako da se ne zna je li se ovo događalo već u prošlosti, no ostaje činjenica da se to područje značajno zagrijalo u proteklih nekoliko desetljeća.

Istovremeno, postoje znanstveni dokazi da su misteriozni krateri ili rupe koje su se počele pojavljivati u Sibiru također uzrokovane naglim oslobađanjem metana zarobljenog u permafrostu. Profesor Box, koga je iznenadila ogromna pozornost koju je izazvao njegov iskreni tvit, izjavio je da bi oslobađanje metana iz permafrosta moglo biti jednako opasno kao i ono iz podmorja. Box je, inače, ugledni znanstvenik koji proučava tzv crni snijeg, snijeg koji u sebi sadrži čađu i ugljik, zbog čega se brže topi.

Na svome blogu Meltfactor, Box piše da nam je potreban "agresivan program dekarbonizacije atmosfere. Predugo smo ostali na kursu koji vodi u klimatsku katastrofu koju nećemo moći kontrolirati: nepovratno zagrijavanje klime. Ako ne smanjimo količinu ugljika u atmosferi i ne ohladimo Arktik, fizika i posljednja mjerenja govore mi da ćemo pokrenuti oslobađanje tih ogromnih zaliha metana, što će našu djecu osuditi na pregrijanu Zemlju."

//www.youtube.com/embed/0vhPBlEnUsc