FOTO: /

Premijera prvog hrvatskog elektromobila

Zagrebačka tvrtka DOK-ING, inače poznata po proizvodnji strojeva za razminiravanje, uskoro kreće u okršaj s najvećim svjetskim proizvođačima automobila.

5.2.2010.
16:50
VOYO logo

Model XD još uvijek je u fazi prototipa, a dug je svega 2,8 metara, širok 1,7 i visok 1,6, prenosi Jutarnji list.

Iako je stvoren u svega nekoliko mjeseci, zahvaljujući naprednim računalnim tehnologijama i inovativnom pristupu razvoja njegovih tvoraca, XD je potpuno funkcionalan i trebao bi za nekoliko tjedana napraviti prve kilometre.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz atraktivan dizajn, te ‘gullwing’ vrata najviše pažnje privlači tehnologija koja je u njega ugrađena, poput zračnih jastuka koji zatvaraju cijeli krug kabine, elektro-regenerativnih kočnica s ABS-om, elektroničkog servoupravljača te elektronskog sustava stabilnosti koji je u potpunosti djelo inženjera tvrtke DOK-ING.

Neovisan ovjes i kruta šasija trebali bi osigurati dobra vozna svojstva, koja će nedvojbeno biti potrebna, budući da su za pogon zadužena dva elektromotora, svaki snage od 40 kW. Ugrađeni na stražnje kotače trebali bi, prema prvim izračunima, osigurati ubrzanje do 100 km/h za svega 7,7 sekundi. Kako bi se osigurala što veća autonomija vozaču su na izbor ponuđena dva režima vožnje Comfort i Sport, a kapacitet od 32 kWh nezapaljivih litij-željezo-fosfatnih baterija omogućuje domet XD-a od 200 – 250 km, piše Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vrijeme punjenja baterija (0-100%) ovisi od jakosti izvora i traje od 3 do 8 sati. Serijska proizvodnja ovisi o potencijalnim partnerima, odnosno strateškim ulagačima, budući da je u trenutnim uvjetima, zbog ogromnih sredstava potrebnih za takav projekt, u samom DOK-ING-u nemoguća. O toj suradnji i masovnosti same proizvodnje ovisiti će i cijena XD-a, koja bi za osnovni model u uvjetima masovne produkcije trebala biti oko 10.000 eura.

Bez obzira na neizvjesnu budućnost velikoserijske proizvodnje, tvrtka DOK-ING je spremna proizvesti nekoliko komada po narudžbi. S obzirom na izraženi trend eko-automobila, sve veću zastupljenost hibrida na prometnicama te najavljen dolazak velikog broja električnih modela vodećih svjetskih proizvođača u idućih nekoliko godina, sigurno je kako bi i naša država trebala maksimalno podržati ovaj projekt.

Osim novih radnih mjesta, izvoza, razvoja novih tehnologija, Hrvatskoj bi takav proizvod iznimno podigao rejting u svijetu i stavio je na kartu naprednih i tehnološki razvijenih zemalja, zaključuje Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo