FOTO: / Izgledaju kao morska trava, zar ne? E, pa to su crvi!

Znanstvenici s istraživačkog instituta Uni Research u Bergenu, u Norveškoj, otkrili su dvije nove vrste neobičnog crva koji jede kosti morskih strvina i živi u hladnim vodama oko Antarktika.

18.8.2013.

Crvi su nazvani Osedax antarcticus i Osedax deceptionensis, a hrane se kostima uginulih kitova na dnu mora i tako ispunjavaju važnu ulogu u recikliranju.

Dosad se slične organizme moglo naći u toplijim morima. Zanimljivo je i da znanstvenici nisu našli crve koji jedu drvo, koji se često pronalaze na potopljenim brodovima u toplijim morima.

Koautor istraživanja Thomas Dahlgren je objasnio da su znanstvenici izveli eksperiment tako što su na tri lokacije u more kraj zapadne obale Antarktika spustili tri 'predmeta': truplo kita koje je spušteno na dubinu od 568 i 650 metara, drvene daske te kosti kita, na dubinu od 20 metara. Nakon godinu dana su ih izvadili: ostaci trupla kita, odnosno kosti, bile su prekrivene ružičastim crvima koji su nazvani Osedax antarcticus. primjerci crviju koji su nađeni na kostima kita koji su bili potopljenina 20 metara dubine nazvani su Osedax deceptionensis.

Zanimljivo, drvene daske su nakon godinu dana u vodi bile netaknute, pa su znanstvenici došli do zaključka da bi olupine brodova koji su potopljeni u Antarktiku mogli biti sačuvani, poput broda Endurance koji se potopio 1915. godine.

Inače, ženke ovih crviju su veće i drže se za kosti strvine, dok muški primjerci žive zakačeni za ženke i djeluju kao 'banka sperme', piše nature.com.