DOKAZ ŽIVOTA U SVEMIRU? NASA objavila nevjerojatnu sliku asteroida: / 'Čovječanstvo ovo nikada prije nije vidjelo'

18.6.2019.
NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA/PSI

NASA je objavila slike vrlo neobične planine na površini asteroida. Ovo prirodno čudo nazvano je Ahuna Mons i pronađena je na površinama Ceresa, patuljastog planeta za koju se vjeruje da je najveća svemirska stijena u Sunčevom sustavu.

Ceres se nalazi u glavnom asteroidnom pojasu između Marsa i Jupitera. Fotografije je poslala sonda nazvana Dawn, koja se trenutno nalazi u orbiti oko Ceresa, ali je zapravo mrtva nakon što joj je ponestalo goriva. Prošle godine, NASA je objavila kako će se sonda nastaviti kretati oko Ceresa 'desetljećima', ali nije otkrila hoće li preživjeti kao 'ljuska' ili 'umrijeti' u sudaru u nekom trenutku u budućnosti, javlja Metro.

Nova se slika temelji podacima mapiranja koje generira Dawn. NASA je napisala: 'Ahuna Mons je nešto što je čovječanstvo nikada prije nije vidjelo. Kao prvo, njezine padine nisu ukrašene starim kraterima, već mladim vertikalnim prugama. Prema novoj hipotezi o njezinu podrijetlu smatra se da je mjehur blata izronio iz dubine unutar patuljastog planeta i progurao se kroz ledenu površinu kroz slabu točku bogatu reflektirajućom soli, a onda se smrznuo.'

Kemijski elementi koji su vitalni za razvoj života rašireni su diljem svemira?

Podaci iz NASA-ine sonde otkrili su da maleni izvanzemaljski svijet 'sadrži mnogo veći broj organskih tvari nego što se prvobitno mislilo'. Iako to ne znači da su izvanzemaljci ikada živjeli na Ceresu, ovo bi moglo dokazati da su kemijski elementi koji su vitalni za razvoj života rašireni diljem svemira.

Foto: NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA/PSI

Hannah Kaplan sa istraživačkog instituta Southwest, koja je vodila istraživanje, kazala je da je ovo otkriće 'važno ne samo za Ceres, već i za misije koje će u budućnosti istraživati druge asteroide koji također mogu sadržavati organski materijal'.