Ideja da sami kupe autoceste u javnoj ponudi dionica Hrvate baš i nije privukla.
Prema RTL-ovoj anketi, gotovo 70 posto građana ne bi kupilo dionice HAC-a. Na takvo ulaganje ušteđevine odlučilo bi se nešto više od 24 posto. Manji broj ispitanih ne zna što bi. No ministar prometa Hajdaš Dončić uvjerava da bi zarada od takvog ulaganja bila bolja nego držanje novca u banci.
"Kampanja za IPO traje 6 do 9 mjeseci i onda će se moći izračunati jednostavno matematički izračunati je li vam je bolje držati novac u banci ili imati neki sigurni godišnji prinos kroz ulaganje u svog operatera", rekao je Siniša Hajdaš Dončić, ministar prometa.
Najviše građana, njih 27 i pol, smatra da država treba ostati jedini vlasnik cesta te da se uvede naplata putem vinjeta. Četvrtina ispitanih podržava ideju prodaje većinskog udjela građanima i mirovinskim fondovima - što je i Vladin plan B. Monetizaciju sa strancima podržava tek 3 posto.
"Model B koji na prvu rekaciju javnosti i građana pokazuje da bi bio prihvatljiv jer bi u takvom rješenju sudjelovali mirovinski fondovi, a oni su na neki način predstavnici građana", kazao je Branko Grčić, potpredsjednik Vlade.
U inicijativi 'Ne damo naše autoceste' koja se zalaže za referendum o tome ne čudi slab interes građana za dionice HAC-a.
"Oni zapravo autoceste prodaju kao Dudek što je prodavao kravu. Pa prvo kaže da ne daje mlijeko, da je bolesna, da je loša, i onda očekuju da će netko dati neki veliki iznos za to jer je propala monetizacija", tvrdi Mijat Stanić.
Trenutno su u tijeku pregovori sa konzorcijima ponuđača koji žele koncesiju autocesti nakon čega bi trebala biti izdvojena najbolja ponuda. No ako dođe do raspisivanja referenduma, taj posao propada.