Zapadna Europa: Najviše se traže 'pametni telefoni' i tableti

Rezultati GfK Temax za Zapadnu Europu u prvom kvartalu ove godine pokazuju pozitivna kretanja - premda se radi o malom rastu od svega 0,4% u odnosu na isto prethodno razdoblje.

11.7.2011.
17:12
VOYO logo

Ovaj rast potrošnje različito se odražava u pojedinim zemljama s iznimkom Grčke i Španjolske gdje se bilježi dvoznamenkasti pad. Općenito najveći je rast kod IT sektora i to čak 7,8%.

Mali kućanski aparati rasli su po stopi od 4,1% a srednji su imali povećanje od 1,1%. Ostali sektori pokazuju negativne trendove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Foto tržište registrira pad od 1,9%, uredski uređaji i potrošni materijali padaju za 2,5% a telekomunikacije za 3,7%. Najveći je pad kod potrošačke elektronike od čak 5,8%.

Što se tiče informacijske tehnologije, vrijednosno rast iznosi 7,6%. Tržišta Njemačke, Švedske, Austrija i Nizozemske imaju dvoznamenkasti rast, a slijede ih Francuska, V. Britanija, Italija – svaka s jednoznamenkastim rastom. Belgija i Španjolska imaju mali pad a Portugal i Grčka značajan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj sektor prvenstveno profitira zbog poslovne politike zamjene stare generacije ovih uređaja. Trend općeg ekonomskog rasta također traži bolje IT uređaje i efikasnije radno okruženje. Sadašnji nositelji rasta zbog zamjene novim generacijama uređaja u Austriji, Njemačkoj i Nizozemskoj kraćeg su daha jer se s krajem godine očekuje zadovoljenje tih potreba. Istovremeno, pozitivna kretanja se ne može očekivati u Španjolskoj, Portugalu i Grčkoj.

Kod građanstva je pobjednik tablet. Fascinacija potrošača s tim proizvodom dovela je do vrijednosnog rasta prodaje. Tableti za sada ne ugrožavaju prijenosna računala ali potražnja za PC se smanjuje i približava se točki saturacije. Načini korištenja nove tehnologije smanjuju i potražnju za manjim „netbook“ uređajima a to se uskoro može dogoditi i s tablet PC-jima. „Touchscreens“ zamjenjuju miševe i tipkovnice a potrošači će imati programe u „app“ formatu umjesto konvencionalnih softvera. Fokus se širi na zabavu. Ovi će se trendovi nastaviti i GfK predviđa daljnji rast ovog segmenta između 3 i 5% do kraja godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U segmentu telekomunikacija zabilježen je pad prodaje od 3,7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Raste potražnja za pametnim telefonima (uređajima s otvorenim operativnim sistemima). Četiri od deset prodanih telefona u Zapadnoj Europi otpada na pametne telefone a najviše su zastupljeni oni u srednjoj kategoriji cijene (ispod 150 eura).

U segmentu proizvoda kućnih kina, zabilježen je pad od 5,8% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pozitivna kretanja postoje jedino u Belgiji i Francuskoj ali zato Grčka, Španjolska, Nizozemska bilježe dvoznamenkasti pad. Manji pozitivni pomaci su u prodaji televizora, zbog promjena na digitalnu televiziju, ali ne očekuje se neki rast u ovoj godini (jer nema velikoj nogometnog natjecanja koje je generator kupnje novih televizora).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Manji rast je registriran u prodaji Blu-ray segmenta, kod 3D i izrazito velikih ekrana, te posebno kućnih kina. No u ovom segmentu očekuju se uskoro pozitivni trendovi zbog integracije TV-a i interneta. Ekran u dnevnoj sobi uskoro će biti platforma za Yutube, Skype i slične servise koji su do sada bili vezani jedino uz kompjutor.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo