Nakon što je Zagreb postao "Second best destination in Europe", odnosno druga najbolja destinacija u Europi, zagrebačka uspinjača odabrana je za drugu u Europi, odmah iza čuvene uspinjače u Lisabonu - Bica funicular, a ispred ostalih uspinjača iz Portugala, Francuske, Mađarske i Švicarske, navedeno je u priopćenju.
Najkraća uspinjača na svijetu osvojila je simpatije posjetitelja Zagreba i opravdala epitet jedne od glavnih gradskih atrakcija i obilježja.
Uspinjača za Gornji grad najstarije je prijevozno sredstvo organiziranoga javnog prijevoza putnika u Zagrebu, godinu dana starije od konjskog tramvaja.
Dodatna je zanimljivost kako je ona u usporedbi s ostalim žičanim željeznicama koje su namijenjene javnom prometu, s prugom dugom samo 66 metara, najkraća takva na svijetu
Iako malo sudjeluje u ukupnome javnome gradskom prijevozu, uspinjača u sklopu svoje dimenzioniranosti (dva vagona) i prostornog smještaja obavlja znatnu prometnu uslugu. U prosjeku kabine na godinu prijeđu oko 4000 kilometara i prevezu oko 675.000 putnika.
U više od stoljeća njene upotrebe nije bilo ni jedne nesreće ni stradalog putnika, zbog čega nosi naslov najsigurnijeg javnoga prijevoznog sredstava, ne samo u Zagrebu nego i mnogo šire.
Budući da je do danas u cijelosti zadržala prvobitni vanjski izgled i građevnu konstrukciju, a i većinu tehničkih svojstava koja su joj dali graditelji, zagrebačka je uspinjača zakonski zaštićena kao spomenik kulture.