Y2K piše: /

Krešimir Bradica

23.12.2000.
16:58
VOYO logo

Polako se približavamo kraju 2000. godine. Što reći nego - još uvijek smo živi... Unatoč "crnim" proročanstvima, koja su nas unaprijed sahranila. "Milenijski bug", "Ratovi zvijezda", munje i gromovi, poplave i požari, teroristi, susjedi... Ipak, preživjeli smo. Kako? Samo nebo zna...

S druge strane, godina koja je trebala označiti preview novoga tisućljeća nije imala milosti prema automobilskoj industriji. Objektivno, unazad nekoliko desetljeća nije zabilježen toliki broj skandala, vezanih za ovo područje ljudske djelatnosti. Firestoneovi proizvodi upravo su u ovoj godini zaradili epitet smrtonosnih. Mitsubishi je priznao dugogodišnje "prešućivanje" brojnih prigovora kupaca, nezadovoljnih kvalitetom i sigurnošću proizvoda ove japanske kompanije. Nadalje, tu je i bankrot korejskog Daewooa, čija je budućnost i dalje pod znakom pitanja. "Veselja" je bilo i u Fordu, kompaniji koju je, osim skandala s Firestoneovim proizvodima, uzdrmalo i nekoliko doista ozbiljnih opoziva. Jedan od njih bio je, prvi puta u povijesti - izazvan sudskom odlukom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče vlasničke strukture, tu se više doista ne zna "tko pije, a tko plaća". Nekada nezamislivi dealovi tržišno suprostavljenih kompanija postali su stvarnost. Rezultat? Pojeftinjenje proizvodnog procesa, ali i gubitak imidža. Danas su automobili (čast izuzecima) sve sličniji jedni drugima - ponekad jedinu razliku predstavlja znak koji nose na poklopcu motora. "Klanovi" ljubitelja ove ili one marke vozila sve su besmisleniji - genetski inženjering zahvatio je i auto-industriju. Ali, ova su "križanja", izgleda, ipak neizbježna pojava. Nama samo preostaje da se s time pomirimo...

U ovoj smo se godini oprostili od dvije legende - zaustavljena je proizvodnja popularne "peglice", kao i Reliantove "plastične svinje", koja je svjetsku slavu stekla ulogom u TV-seriji "Mućke". I dok je spomenuti dvojac, namijenjen ljudima sa skromnijim platežnim mogućnostima, zasluženo otišao u mirovinu, razvikaniji proizvođači počeli su "utrku za naoružanjem" u kategoriji superautomobila. Sve priznatije kompanije predstavile su svoje adute za predstojeće tisućljeće, koji su svojim cijenama ipak prikladniji onom sljedećem mileniju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A gdje smo mi u toj cijeloj priči? Malena Hrvatska na sve je ove događaje gledala iz "magareće klupe", upijajući informacije koje su dolazile iz "velikog svijeta". Svijeta kojemu težimo, svijeta koji kupuje spomenute superautomobile. Doista, gdje smo mi? Mi smo tamo gdje ljudi, u strahu od novih trošarina, Božićne blagdane provode po auto-salonima, kupujući automobile na kredit, zbrajajući svaku kunu i moleći Boga da nas poštedi devalvacije. Mi smo tamo gdje su potencijali "sivoga" tržišta ponovno u porastu. Mi smo tamo gdje se i vojska vozi u automobilima visoke klase - Mercedesi i BMW-i ionako su poznati po svojim "nevjerojatnim" terenskim mogućnostima. Uostalom, što da vam kažem - i sami znate gdje smo...

Možda u novom mileniju i u Hrvatskoj zajedno doživimo trenutak kada ćemo, potpuno neopterećeni, "klikom" miša kupiti novi automobil. Nadam se kako će novo tisućljeće i nama donijeti gomilu smiješnih problema. Oni ozbiljni neka ostanu u ovom...

arti-200012084075006

arti-200012014008006

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-200011264027006

arti-200011162077006

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-200011092106006

arti-200011022073006

arti-200010262065006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo