Vraća se vještica iz Blaira

Hollywoodski producenti i svi koji su zakačeni na internet pitaju se može li nastavak kultnog horrora ponovno izazvati masovnu histeriju i jednako zanimanje publike kao "Projekt:

18.10.2000.
18:23
VOYO logo


Niskobudžetni prvi film, snimljen za samo 30 tisuća dolara, što je malo čak i za hrvatske prilike, "Projekt: Vještica iz Blaira" zaradio je 245 milijuna dolara dok su gledatelji, privučeni neubičajenom reklamnom kampanjom na internetu, hrlili u kinodvorane diljem svijetada otkriju u čemu je štos.

U lukavo smišljenom pristupu marketingu, na internetu su, prije no što je film izašao u javnost, prikazivani odsječci naizgled autentičnog, zrnatog, crno-bijelog filma snimljenog kamerom iz ruke. Tako je crta koja dijeli istinu od izmišljotine namjerno zamagljena pa su mnogi prestravljeni gledatelji vjerovali da doista gledaju dokumentarac što ga je o legendarnoj vještici iz Blaira snimilo troje studenata koji su pritom neobjašnjivo nastradali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- Može se reći da je to bio pravi film u pravo vrijeme, a dodatni zamah dao mu je novi medij, internet - kaže Joe Berlinger, redatelj nastavka pod naslovom "Knjiga sjena: vještica iz Blaira 2".

Za razliku od gotovo "underground" reklame za prvi film, distributer nastavka, Artisan Entertainment, služi se klasičnom reklamnom kampanjom i svim sredstvima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U suradnji s online tvrtkama kao što su Yahoo!, Amazon i druge, Artisan za srijedu planira 64 sata "slavlja" na internetu, gdje će biti i prizora iz filma, chatova, okruglih stolova, a pojavit će se i Linda Blair iz "Egzorcista" te rocker Marylin Manson. Film se premijerno počinje prikazivati 27. listopada, petak prije vikenda Svih svetih, Halloweena, blagdana po defaultu rezerviranog za udarne horrore.

- Ovaj put odlučili smo online komponentu odvojiti od samog filma - kaže Marc Scarpa, producent događaja na adresi www.blairwitchwebfest.com.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za razliku od prvog filma, "Vještica iz Blaira 2", s budžetom od 12 milijuna dolara, nije snimljena u pseudo-dokumentarnom stilu, nego klasično, komercijalnije, s posebnim efektima, i više pripada u žanr horrora na kakav je publika navikla.

- Ne vjerujem da bi ljudi i drugi put pali na isti štos - kaže Berlinger koji se u nastavku usredotočio na efekt prvog filma na pet osoba koje su njim opsjednute.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- Htio sam snimiti psihološki horror koji će privućii konvencionalniju publiku, a opet komentirati medijski događaj izazvan prvim filmom - kaže redatelj.

Otkako je u travnju 1999. otvoren site www.blairwitch.com, na njega je kliknulo više od 10 milijuna mrežana. Prvi je film premijerno prikazan u lipnju 1999.

FNC 18
Gledaj užvio 13.srpnja
VOYO logo