Volkswagen D1

Volkswagen se nastoji uključiti u tržišnu utakmicu u sve zahtjevnijem razredu luksuznih automobila. Dokaz je prototip D1, čija je svjetska premijera zakazana za ženevski auto-sajam.

29.11.2000.
0:00
VOYO logo

Nitko nije mogao predvidjeti "bezobraznu" smionost, koju je Volkswagen pokazao pri samoj najavi "napada" na tržište luksuznih limuzina. Tržište kojim su dosad dominirali proizvođači poput Lexusa, Audija, Mercedesa ili BMW-a. Još prošle godine, na frankfurtskom auto-salonu, njemačka kompanija predstavila je kompaktnu izvedbu prototipa D1, izazvavši veliko iznenađenje automobilskih stručnjaka i publike. Ove godine, na pariškom auto-salonu, trebala je biti predstavljena limuzinska izvedba ovoga prototipa. Međutim, unatoč velikom pritisku Ferdinanda Piëcha, prvog čovjeka VW-a, inženjeri iz Wolfsburga nisu uspjeli na vrijeme završiti posao - svjetska premijera "prebačena" je za ožujak i ženevski auto-salon.

Već iz prvih fotografija uočljivo je kako limuzinska izvedba izgleda mnogo "prirodnije" od hatchbacka, čija su nezgrapna peta vrata bila u suprotnosti s agresivnim izgledom prednjeg dijela vozila. Kad bolje razmislimo, ovakav razvoj događaja ipak je očekivan - kupci luksuznih automobila ipak nisu obožavatelji "kompaktaša", već pravih limuzina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"D1 predstavlja Volkswagenov odgovor na novu Mercedesovu S-klasu. Ujedno smo željeli dokazati kako smo sposobni prilagoditi se svim zahtjevima tržišta, bilo da je riječ o malim gradskim automobilima ili luksuznim limuzinama kao što je ova", izjavio je Piëch.

Ispod lijepo dizajnirane karoserije krije se snažni V10 turbodizelski agregat, koji razvija 313 KS, uz najveći okretni moment od čak 750 Nm. Prema najavama, u ovaj automobil ugrađivat će se i nedavno predstavljeni W12, snage 420 "konja", te novi V8 "benzinac", koji je još uvijek u fazi razvoja. Naravno, tu je i sva sila elektroničkih pomagala, poput Tiptronic mjenjačkog sklopa, posljednje generacije ESP sustava za stabilnost ili uređaja za navigaciju. Uz to, ovaj prototip imat će pogon na sva četiri kotača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

VW u segmentu luksuznih limuzina? Još jedan dokaz kako se sve mijenja. Čak niti "narodni automobili" više nisu isti...

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo