Nakon pobune hrvatskih direktora i izjava o podršci pojedinih
ministara, Vlada se kroz usta Slavka Linića potpuno stavila na
njihovu stranu. Ministar financija
poručuje MOL-u da u Ini može i bez Vlade, ali da onda riskira rat
s hrvatskom državom. Izjave, zbog kojih su mnogi
Liniću dali nadimak ban Jelačić, u Budimpešti su nazvali
nacionalističkima i na štetu zajedničke kompanije.
Na manje od pet kilometara, tri Inine benzinske u obnovi. I tako
širom Hrvatske. Ministar financija SlavkoLinić uvjeren je da je to plod oštre kritike
koju je Ini, a prije svega mađarskim suvlasnicima, uputio ovog
ljeta.
"Okrenite se po Hrvatskoj pa ćete vidjeti da su trčali farbati i
uređivat pumpe. Prema tome, osjetljivi su oni na kritiku i na
ozbiljnost vlade. Očekujem da će sad počet uređivati rafinerije i
otvorit neku bušotinu na Jadranu", izjavio je Linić.
Nesuđeni član Nadzornog odbora Ine smatra i da sukob
između mađarskih i hrvatskih članova Uprave treba riješiti
jednako oštro prema MOL-u. Upravljačke odnose u Ini, kaže,
okrenut će u hrvatsku korist.
"Kako ćemo taj dio riješiti? Budite uvjereni da ćemo riješiti i
odnose u upravi. Uvjeren sam. Istina, oni mogu i bez nas, ali u
tom trenutku oni otvaraju rat s Hrvatskom. I to su jasne poruke",
dodao je.
U Ini pozdravljaju Linićeve pohvale zbog ulaganja i obnove
benzinskih.
Slažemo se s izjavom ministra Slavka Linića te nam je drago da se
prepoznaju napori Ine u modernizaciji maloprodajne mreže. Dijalog
s Vladom, i kao dioničarom i kao regulatorom, od ključne nam je
važnosti.
No bez obzira na pomirljive poruke, mađarsko-hrvatski rat, čini
se, već traje.
Na posljednjoj sjednici Uprave od hrvatskih se članova navodno
čak tražilo da mađarskom šefu predaju mobitele. Oni su to odbili,
iz straha da im netko iz mobitela ne ukrade povjerljive podatke,
i radije ih dali vlastitim tajnicama.
Uprava Ine događaj ne potvrđuje, niti demantira. Ali Nadzorni
odbor pismom od Vlade navodno traži smjenu Zoltana Aldotta. Iz
MOL-a jednako oštra reakcija.
"MOL Grupa kategorički odbija nacionalističke komentare pojedinih
članova upravljačkih tijela Ine. Nema Mađara, niti Hrvata u Ini,
samo ljudi koji rade za Ininu dobrobit. Jedini interes svih nas
je uspješna i učinkovita INA. Želimo biti dio rješenja, a ne dio
problema", izjavila je TamaraKaragić, glasnogovornica MOL grupe.
Netko u hrvatskoj Vladi misli isto.
"Mi sasvim sigurno kao država moramo biti dio rješenja, a ne
problema, to je naša najveća tvrtka i naš najveći izvoznik.
Problemi su ozbiljni, problemi su objektivni, no sasvim sigurno
ih nećemo riješiti na televiziji", kazao je potpredsjednik Vlade
i ministar gospodarstva RadimirČačić.
A vjerojatno je baš zbog televizije izbjegao odgovor na sljedeće
pitanje.
"Bi li stvari funkcionirale bolje da ste vi u Nadzornom odboru? -
Hvala, hvala!
Na manje od pet kilometara, tri Inine benzinske u obnovi. I tako širom Hrvatske. Ministar financija Slavko Linić uvjeren je da je to plod oštre kritike koju je Ini, a prije svega mađarskim suvlasnicima, uputio ovog ljeta.