Festival je otvorio Slaven Fischer, predsjednik HURA-e i suorganizator festivala, a na početku se okupljenima obratila Zrinka Vrabec-Mojzeš, izaslanica hrvatskog predsjednika dr. Ive Josipovića, pod čijim se pokroviteljstvom održava ova manifestacija.
"Posljednjih nekoliko mjeseci radili smo na ovome i danas ne krijemo zadovoljstvo brojem prijavljenih sudionika. Već sada možemo reći da je prva IdejaX ispunila sva naša očekivanja i reenergizirala hrvatsku marketinšku scenu, što nam je i bio primarni cilj kad smo ulazili u organizaciju ove vrlo zahtjevne manifestacije", rekao je Fischer, dodajući da je "cjelokupni koncept festivala postavljen tako da se traži IdejaX, odnosno traži se inovacija i kreativna komunikacija".
Uvodno predavanje održao je Marc Lewis, dekan Londonske škole za komunikacije. U vrlo strastvenom predavanju, koje je počelo Lewisovim pozivom publici da krikne, govorio je o razvoju nove generacije kreativnih mislioca koji su danas nužni kako bi dali poticaj svijetu marketinga. "Samo mijena stalna jest", istaknuo je govoreći o trendovima u marketingu, no odmah potom nadovezao se na današnje nedostatke sveučilišnog obrazovanja. Ono što nam je potrebno jest kreativnost i inovacija, a kako je postići Lewis je svjedočio i primjerima iz vlastitog života. Naime, njegova internetska kompanija prodana je 2000. godine za 20 milijuna funti.
Vuk Ćosić, teoretičar iz Ljubljane, ili, kako se predstavio, "stvarni web strateg" iz agencije Case Sensitive, otkrio je okupljenima u prepunoj dvorani "konačnu istinu interneta". Od povijesti interneta koja započinje u okrilju vojnoindustrijskog kompleksa, da bi se potom nastavila u 60-im godinama prošlog stoljeća do današnjih dana, razvoj interneta je došao do faze razvoja kad je postao sveprisutan, ili, kako bi Ćosić rekao, "ušao je u stvarni život".
"Internet korigira stvarnost", osnovna je teza koju je istaknuo u svom predavanju potkrijepivši je brojnim primjerima današnjih "rituala", kao što su odlazak na kavu, na izlet, učenje i sl., što su sve aktivnosti koje dogovaramo i komuniciramo preko interneta.
Publika je mogla nešto čuti i o ulozi "metafore", a nju je objasnio na primjeru "kočije bez konja", što je bio izraz kojim su ljudi u početku pokušali opisati automobil.
Peter Goiris, suosnivač i glavni izvršni direktor belgijske agencije Boondoggle, istaknuo je da je tradicionalno "istraživanje na uzorcima mrtvo". Umjesto anketiranja, potrebni su nam neki novi indikatori, a Goiris ih je naveo šest. Glavni izazov s kojim se suočava kreativna industrija u ovom trenutku je taj da se digitalna revolucija tiče "procesa kupovine", a ne medija kao takvih. Drugim riječima, ono što se promijenilo nije toliko korištenje medija, nego proces kupovine budući da danas zbog te promjene sve više ljudi kupuje online.
Svoje predavanje Goiris je potkrijepio nekim izvrsnim primjerima marketinških kampanja, a svima je bilo ključno to da su stvorile pravi "ekosustav" te predvidjeli plan ponašanja, a ne samo plan nastupa u medijima kako ste to uvijek radilo. Takav pristup kroz društvene mreže, primjerice, angažirao je publiku do te mjere da se identificirala s brendovima i prihvatila poruke koje su ti brendovi nosili.
Na ovom festivalu čak 269 hrvatskih kreativnih radova natječe se za prestižne nagrade X i Mixx. Naime, na natjecanje u kreativnom oglašavanju X pristiglo je ukupno 200 radova od strane 40-ak agencija i 107 oglašivača koji se natječu u 22 kategorije. Žiri će dodijeliti i posebnu nagradu Grand Prix za najbolji kreativni rad. Na natjecanju Mixx za online kampanje i elemente kampanja pristiglo je ukupno 69 radova, a o čemu su na jutrošnjoj konferenciji govorili Siniša Waldinger, predsjednik žirija nagrade X i Saša Škorić, predsjednik žirija nagrade Mixx.
Prema riječima Jana Jileka iz hrvatskog ogranka udruge IAB, "posebno je potrebno ozbiljno se uhvatiti u koštac s 'novim medijima' jer oni mijenjaju pravila dosadašnje tržišne komunikacije".