Osunčana Korčula ove sezone nije prepuna turista kao inače, ali iznajmljivači ne gube duh i poletnost.
Gospođa Željka iznajmljuje kuću za odmor, i kako kaže, posao je to za cijelu obitelj.
"Čuli smo za državni booking i mislimo da je to dobro. Što se više radi na bookingu, promidžbi i reklami, sve je bolje", smatra iznajmljivačica Željka Šeparović.
"Definitivno je to bolje od ostalih agencija koje se time bave i mislim da bi nam to dosta pomoglo", kaže iznajmljivač Antonio Šeparović.
U Zagrebu su slični dojmovi. Gospođa Klaudija iznajmljuje smještaj uz Savski nasip već šest godina. Ideja državnog bookinga zvuči dobro, ali ona ipak ne zna koliko će to biti održivo.
"Ne znam koliko će to biti održivo. Ako država to može financirati, za nas bi moglo biti dobro. Ja vjerujem da će svi iznajmljivači biti na stranici i oduševljena sam što ilegalni iznajmljivači neće imati hrabrosti. Airbnb i Booking imaju dosta ilegalnih iznajmljivača. Mene samo muči kako će gost doći na tu stranicu", zabrinuta je iznajmljivačica Klaudija Kaupural.
Ako se pita Hrvatsku turističku zajednicu, to će biti lako. Kažu da je njihova stranica Croatia.hr jedna od najposjećenijih u Hrvatskoj, a na društvenim ih mrežama prati više od tri milijuna ljudi. HDZ-ovo predizborno obećanje trebalo bi se ispuniti do iduće turističke sezone.
"Na državnom bookingu privatni iznajmljivači imaju veliku mogućnost prisutnosti na tržištima. To je dodatan kanal i dodatna mogućnost njihovog oglašavanja na međunarodnom tržištu", kazao je Kristjan Staničić Direktor Hrvatske turističke zajednice
Drugim riječima, na takvom državnom bookingu bila bi provizija pet posto. Ostale agencije proviziju poput pravog bookinga naplaćuju 15 do 20 posto pa se postavlja pitanje kako je pet posto provizije dovoljno za sve troškove promidžbe.
"Ako mene pitate, s obzirom na moje iskustvo, ja bih rekla da neće biti dovoljno novca. Te ključne riječi koje su na Googleu koji je najveći kanal oglašavanja su puno skuplje od tih pet posto kumulativno. To nije trošak, to je investicija, a glavno pitanje je li država spremna primati eventualne gubitke kroz nekoliko godina ako to ne bude profitabilno", izjavila je konzultantica za turizam i vlasnica turističke agencije Elizabeta Planinić.
Stručnjaci poručuju i da najpoznatije međunarodne booking kompanije samo u razvoj i istraživanje takvih platformi godišnje plasiraju i do nekoliko milijardi dolara. Kako će se uopće financirati Hrvatski booking, nije još posve jasno.