Sljemenska žičara, jedna od najstarijih i najduljih u ovom dijelu Europe, sagrađena još 1963. godine, već pet godina ne radi. No, Grad i Zagrebački holding imaju idejno rješenje koje bi je trebalo ponovno pokrenuti, ujedno je obnoviti i nadograditi. Trenutno se priprema tehnička dokumentacija. U tijeku je također rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, a radi se i na dobivanju lokacijske dozvole.
Realizacija projekta trajat će tri godine
Realizacija cijelog projekta trajat će najdulje tri godine, a nakon nje žičara će imati i nova stajališta s dodatnim sadržajima.
"Predviđena je rekonstrukcija žičare tako da se maksimalno koristi postojeća trasa i sagradi nova donja postaja na Gračanskom Dolju te gornja postaja na sljemenu Medvednice. Postojeći objekt donje postaje prenamijenio bi se u skladu s potrebama parka prirode. Ovako bi se Medvednica rasteretila automobilskog prometa te bi se građanima ponudila još jedna usluga javnog prijevoza koju su imali i prije", pojasnio je za Večernji list glasnogovornik Zagrebačkog holdinga Dušan Viro dodajući kako će na stanici u Dolju, ispod okretišta, biti javna garaža s 500 mjesta. Ondje će biti i dodatni komercijalni sadržaji poput dućana, restorana i kafića.
Rekonstrukcija Gračanske ceste
Jednoužetna žičara bit će duga 4.907 metara, a njena gornja postaja ostala bi u rekonstruiranom postojećem objektu na Sljemenu na visini od tisuću metara iznad mora. Projekt obuhvaća i rekonstrukciju Gračanske ceste s autobusnim terminalom kod polazne stanice žičare te nathodnikom za pješake.
Žičara će imati najviše 125 transportnih kabina za osam osoba, a u sat vremena moći će prevoziti i do 1.500 putnika. Projekt bi se financirao novcem iz EU fondova kod kojih će Grad i Holding aplicirati čim uđemo u Uniju.