upozorili na napade / ZET prijeti zaustavljanjem javnog prometa ako se ne poduzmu mjere zaštite njihovih zaposlenika

Image
Foto: Ilustracija/Tomislav Miletić/PIXSELL

Sindikat vozača i prometnih radnika ZET-a najavio je kako će zaustaviti javni prijevoz u Zagrebu ako odgovorni ne poduzmu mjere da ih se zaštiti na radnim mjestima

17.2.2016.
15:53
Ilustracija/Tomislav Miletić/PIXSELL
VOYO logo

Ne poduzmu li odgovorni mjere zaštite radnika, Sindikat vozača i prometnih radnika će na određeno vrijeme zaustaviti javni gradski promet u Zagrebu gdje je samo prošle godine zabilježeno 26 napada na djelatnike ZET-a, istaknuo je predsjednik tog sindikata Anto Jelić u srijedu na okruglom stolu o sigurnosti u javnom prijevozu.

Zatražio je opremanje svih vozila video nadzorom te da se napadi na vozače primjereno sankcioniraju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
karte u vis! /

Kontrolori iskazali želju za nošenjem oružja, ZET odgovorio: 'Takve iracionalne mjere nismo razmatrali'

Image
karte u vis! /

Kontrolori iskazali želju za nošenjem oružja, ZET odgovorio: 'Takve iracionalne mjere nismo razmatrali'

"U 2015. u Zagrebačkom električnom tramvaju (ZET) zabilježeno je 16 napada na vozače autobusa, osam na kontrolore karata i dva na vozače tramvaja, a radi se o fizičkim nasilničkim napadima gdje je bilo ozlijeđenih osoba. Verbalni napadi, vrijeđanja i psovanja se čak i ne spominju, pa čak ni sitni 'šamarčići' koji vrijeđaju dostojanstvo čovjeka", rekao je Jelić. Iz toga se može zaključiti da je broj napada i daleko veći budući da ih vozači ne prijavljuju kako ne bi imali dodatnih neugodnosti.

Jelić je upozorio kako je bilo i slučajeva teškog ozlijeđivanja vozača, a da počinitelji za to nisu bili kažnjeni niti jednim danom zatvora. Ustvrdio je kako su nakon napada vozači najčešće prepušteni sami sebi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upitan koji su najčešći uzroci napada, Jelić je rekao kako su uprave ZET-a i Zagrebačkog holdinga zatražile da vozači putnike u vozilo puštaju isključivo na prednja vrata i kontroliraju karte pa problemi nastaju s osobama koji ne žele platiti kartu za korištenje usluge prijevoza i tu nastaju sukobi. Problema s putnicima koji plaćaju kartu najčešće nema, kazao je Jelić te podsjetio da su vozači dužni kontrolirati karte i neposjedovanje sankcionirati, jer im je to u opisu posla i ako ga ne odrade prijeti im otkazivanje ugovora o radu. 

Upozorio je da se često napadi na vozače događaju tijekom same vožnje, pa je tako u Vrapču napadnut  vozač autobusa koji je srećom bio blizu stajališta i uspio zaustaviti vozilo. Što bi bilo da se to dogodilo primjerice na Jadranskom ili Mostu slobode pa da stradaju deseci ljudi, upitao je Jelić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Voditeljica podružnice ZET-a Ljuba Romčević Žgela  kazala je kako se vozila opremaju videonadzorom kako bi vozačima olakšali rad i kod napada na njih u suradnji s policijom olakšali pronalaženje počinitelja. Pojasnila je kako su vozači u stalnom kontaktu s centrom u Zapruđu koji reagira na dojave s terena i alarmira nadležne službe te naglasila da vozači i kontrolori ZET-a svoj posao obavljaju profesionalno. 

ZET ima 3.700 zaposlenika od čega 1.800 vozača tramvaja i autobusa te 95 kontrolora. U prometu je dnevno oko 1.200 vozača  i oko 60 do 70 kontrolora, ovisno je li radni dan, nedjelja ili blagdan. ZET-ovi autobusi voze na 138 linija, a tramvaji na 15, a tome treba dodati i noćne linije. ZET pruža usluge za više od milijun građana Zagreba i okolice, rekla je Žgela napominjući da je pravilnicima propisano što se u sredstvima javnog gradskog prijevoza može, a što ne smije raditi. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pomoćnik predsjednika uprave Zagrebačkog holdinga zadužen za sigurnost Joško Morić kategorički je ustvrdio kako nitko, u ime i za račun uprave ne može ući naoružan u vozilo javnog gradskog prijevoza, budući se nedavno pojavio takav zahtjev kako bi se kontrolori zaštitili od napada. No to ne znači da će se tolerierati voženja bez vozne karte i da se neće smanjivati rizici za djelatnike.

"Apsolutne sigurnosti nema i rizike je nemoguće potpunio eliminirati", rekao je Morić pojasnivši kako zakonski okvir ne dopušta da prometno osoblje ujedno obavlja i zaštitarske poslove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo