Kontrolori ZET-a žele se od agresivnih putnika braniti oružjem. Zbog brojnih napada, traže potporu zaštitara ili dozvolu da sami postanu zaštitari i nose oružje.
"Ideja je da se kontrolori u prvo vrijeme zaštite na način da ide netko od zaštitara uz njih, a naknadno, sukladno zakonu, da i oni polože za zaštitara i dobiju takve ovlasti jer mi moramo učiniti sve da se ljudi zaštite", obrazložio je ovu ideju Ante Jelić, predsjednik Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske.
Međutim, putnici misle da se kontrolorima nikako ne smije omogućiti da hodaju gradom kao šerifi. Tko nam može jamčiti da zbog karte od 10 kuna neće doći do veće tragedije? Stručnjak za sigurnost čak kaže da je ideja naoružavanja kontrolora, u vrijeme kad prijeti terorizam - nepristojna.
"To ne bi ništa značilo niti bi riješilo problem, niti je nivo ugroze takav pa je deplasirano uopće o tome i razmišljati", istaknuo je stručnjak za sigurnost Dubravko Gvozdanović.
Kontrolori se u svom zahtjevu za oružanom zaštitom pozivaju na razne primjere premlaćivanja. Posljednji put je žena bez karte napala kontrolorku koja je završila s teškim ozlijedama - slomljenom nogom i šancovim ovratnikom.
No, iz ZET-a im poručuju da će kontrolore zaštititi, ali bez oružja: "ZET je poduzeo sve u cilju zaštite kontrolora karata, ali u skladu s pozitivnim propisima Republike Hrvatske. Iracionalne mjere, kao što je nošenje oružja, ni u kojem trenutku nisu bile razmatrane kao model prevencije ili dodatne zaštite".
Upravo zbog sigurnosti kontrolora i putnika, u novim tramvajima već postoji video-nadzor koji bi, uz pomoć policije, trebao biti dovoljan.
"Razina ugroze nije takva da bi se uopće trebali naoružavati. Postoje organi reda i redarstva koji su sasvim dostatni da pruže odgovarajuću zaštitu i kontrolorima. Treba sjesti i razgovarati i utvrditi anomalije i dogovoriti mjere kakve bi bile. Ali, naoružanje je uistinu besmisleno", pojasnio je Gvozdanović.
Kontrolore, koji ipak samo rade svoj posao, doista treba zaštititi, ali na način koji neće ugroziti opću sigurnost svih građana. A prvi korak u tome je pristojnost putnika, ali i kontrolora.