Čitatelji nam i dalje javljaju svoja osobna iskustva ove turističke sezone na Jadranu, a javljaju nam se i oni koji u njoj ne sudjeluju kao gosti, nego kao oni koji direktno stoje iza nje kao turistički djelatnici ili ugostitelji.
Oni ne žele da ih se "trpa u isti koš" s nekim iznimkama o kojima smo pisali, a otkrivaju i s kakvim se problemima oni susreću, a ne odnose se na nepristojne, prezahtjevne i bahate goste.
Tako je jedan naš čitatelj koji se dugo bavi turizmom i ugostiteljstvom otkrio kako se susreće s velikim problemima i kad su u pitanju radnici.
Negativan stav, lijenost, pohlepa i krađa
"Nemaju turistički i ugostiteljski radnici problem samo s gostima. Često puta su puno veći problem radnici. Svatko misli da može biti konobar. Nema veze što ne zna strane jezike, uvrijedi se kad mu se prigovori radi prljavih noktiju ili lošeg zadaha, ne zna s koje strane se poslužuje, ali zna zakinuti gosta jer mu nije dao napojnicu ili pokuša naplatiti bez računa, ipak njemu plaća treba ostati za zimu, a treba i na moru malo izaći", opisuje naš čitatelj mentalitet i odnos prema radu svojih radnika.
"Ne priča se o tome kako su žene u unutrašnjosti prljave, neuredne, lijene, ne znaju čistiti. Naravno, jer nikakvo generaliziranje ne valja i te žene nisu takve doma. Ali sezonu treba iskoristiti, neće se ona slomiti čisteći. Malo pomesti , promijeniti posteljinu, izliti ili pošpricat deterdženta, isprati tušem i može gost unutra. Pa što ako je vlasnik čišćenje apartmana platio 120, 150 ili više kuna, ima ona još apartmana za 'očistiti'", opisuje stav sezonskih čistačica.
Smještaj, hrana i 3 do 5 tisuća kuna plaće njima nije dovoljno, žali se naš ugostitelj te tvrdi da su i krađe novca čest slučaj, zbog čega moraju biti na oprezu pred vlastitim zaposlenicima.
"Neke sezonke još ne znaju da se sve više plaća karticama, da se redovno vrši polog da je sve teže ukrasti, a one su došle radi toga...", piše čitatelj.