Istaknuli su transparente na kojima je pisalo "Ne podvaljujte nam GUPosti" i "Zar opet garaže?" Donijeli su veliku kartu gradskog središta s označenim lokacijama već postojećih 12 javnih garaža i označili još 30-ak lokacija na kojima se želi omogućiti izgradnja novih, uz ograničenje od dvije etaže.
Istaknuli su kako gradnja malih garaža za potrebe stanovnika gradskog središta nije sporna i već je godinama predviđena GUP-om.
"Jednostavnim zbrajanjem normativa jasno je da će se u većini blokova dozvoliti gradnja velikih garaža, često do 200, 300 pa i više parkirnih mjesta, a u pojedinim blokovima i više. Takva hiperizgradnja garaža rezultirat će privlačenjem dodatnih automobila u već ionako zakrčene ulice gradskog središta. To je potpuno kriva prometna politika. Rješenje prometnih problema je unaprjeđenje kvalitete javnog prijevoza i bolja biciklistička infrastruktura, a ne izgradnja velikih garaža i dovlačenje još većeg broja automobila", istaknuo je Bernard Ivčić iz Zelene akcije.
"Tražimo da se prometna politika temelji na poticanju i unaprjeđenju javnog prijevoza, unaprjeđenju biciklističke infrastrukture a ograničenju dolaska automobila u gradsko središte", poručio je Ivčić i najavio kako završetkom javne rasprave o izmjenama GUP-a, 26. rujna, njihov angažman neće stati.
Ivčić je podsjetio da su razvijeni gradovi već posljednjih nekoliko desetljeća odlučili zaustaviti automobilski promet na obodu gradskog središta. "To znači da je na obodu gradskog središta, izvan centra grada, potrebno raditi parkirališta, uređivati garaže kako bi građani koji dolaze svojim automobilima prema centru tamo mogli ostaviti automobil. I onda postoje različite kombinacije, primjerice, može se za tu parkirnu kartu osigurati besplatan javni prijevoz, ili da je parkiranje dva, tri sata besplatno. Postoje različiti ekonomski modeli kako se to može organizirati", rekao je Ivčić.
Dodao je kako je za izgradnju javne garaže dobra lokacija i kod Gradske uprave, koja se još prije desetak godina razmatrala u GUP-u.