Hrvatska pošta ima važnu obavijest za korisnike. Od ovog će tjedna pošiljke koje se šalju kao obična pisma, a ne stanu u poštanski sandučić ili za njih nije plaćena dostava na adresi, biti posebno naznačene na novim obavijestima.
"Njihova će se isporuka obavljati, kao i dosad, u poštanskom uredu. Obavijest je jasna i navodi se točan način i mjesto isporuke pošiljke", priopćili su iz Hrvatske pošte.
Artikli iz kineskih internetskih trgovina
Dodaju kako se najčešće radi o artiklima koji su naručeni u internetskim trgovinama. Većina njih pristiže iz Kine, a posebno će se označavati samo one pošiljke za koje pošiljatelj ne plaća isporuku, odnosno dostavu na ruke korisnika.
"Iako je za većinu malih paketa plaćena usluga obične pismovne pošiljke, dimenzijama i oblikom to su pošiljke često veće od otvora na kovčežićima. Kako bi sadržaj ostao neoštećen, poštari takve pošiljke neće iznositi na dostavu, nego će korisnicima ostavljati nove obavijesti o prispijeću pošiljke. Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) koja, među ostalim, prati i poštansko tržište, nedavno je obavila inspekcijski nadzor upravo zbog učestalih žalbi na dugotrajno čekanje pošiljaka naručenih iz kineske internetske trgovine AliExpress. Nadzorom je utvrđeno da podatci o statusu pošiljke koje ta trgovina šalje korisnicima nisu točni. U pravilu, ako korisnik pošiljku ne može naći putem našeg sustava za praćenje, to znači da je riječ o običnoj pošiljci", navode iz Hrvatskih pošta.
Paketi stoje mjesecima
Pošiljke iz Kine zbog uvjeta izazvanih pandemijom i dalje se prevoze usporeno, a vreće s pošiljkama naručenim još prošle godine i dalje pristižu u Novi sortirni centar u Velikoj Gorici, navode te dodaju kako u međunarodnim transferima pošiljke često stoje tjednima, pa čak i mjesecima. "Upravo su ovih dana prispjele velike količine pošiljaka iz Kine, koje su poslane u zadnjih nekoliko mjeseci te će uskoro biti otpremljene primateljima", poručili su iz Pošte.