Završni DIP-ov račun: Tko je koliko potrošio?

1.2.2010.
16:58
VOYO logo

Nakon Bandića i Josipovića, stoji u cjelovitom izvješću o visini i izvorima sredstava kandidata za predsjednika Republike Hrvatske koje je objavilo Državno izborno povjerenstvo, po utrošku slijede predsjednički kandidati Nadan Vidošević s 6,8 milijuna, Andrija Hebrang sa 6,3 milijuna, Dragan Primorac s 3,8 milijuna, a Boris Mikšić s 3,2 milijuna kuna. Vesna Pusić uložila je u kampanju 1,9 milijuna kuna, a po milijun kuna Vesna Škare Ožbolt i Miroslav Tuđman. Damir Kajin je uložio 590 tisuća kuna, Slavko Vukšić 217 tisuća kuna, a Josip Jurčević 171.700 kuna.

arti-201001290394006Iz izvješća se može iščitati da je Bandić dobio najviše pojedinačnih donacija od građana, Ivo Josipović najviše od stranke, a najviše vlastitog novca u kampanju je uložio Boris Mikšić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Milan Bandić je od donacija uspio prikupiti 8,6 milijuna kuna pa mu za pokriće ukupnih troškova u kampanji nedostaje oko 6,6 milijuna kuna. Od građana, koji su ga poduprli s najvećim brojem donacija, među kojima je i nekoliko po 90 tisuća kuna, prikupio je gotovo 8 milijuna. Od tvrtki je dobio oko 600 tisuća kuna, od čega je polovicu dala tvrtka Filip trade. Bandić je u kampanji potrošio i 13.500 kuna vlastitih sredstava.

Ivi Josipoviću je u kampanji najviše osigurao SDP, 6,8 milijuna kuna, dok su mu građani darovali 965 tisuća kuna, a tvrtke 565 tisuća kuna. Josipović je za kampanju digao i kredit od 500 tisuća kuna, a gotovo 84 tisuće kuna prikupljeno je iz ostalih izvora (rad volontera i kamate od banaka). Među tvrtkama donatorima po visini donacije ističu se Dioki sa 200 tisuća kuna, te Maksima komunikacije sa 162 tisuće kuna. Najviša donacija građana iznosila je 90 tisuća kuna, a većina ih se kretala od 100 do 500 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nezavisni kandidat Nadan Vidošević je potrošio 6.823.266 kuna. Naveo je da je u novcu prikupio gotovo pet milijuna kuna, a u stvarima i uslugama oko 400 tisuća, dok je u kampanju utrošio i 1,5 milijun kuna članova uže i šire obitelji.

HDZ-ov kandidat Andrija Hebrang ukupno je potrošio 6,379.846 kuna, pri čemu je dobio samo jednu donaciju građana u iznosu od 50.000 kuna, dok je većinu novca, oko šest milijuna kuna, donirao HDZ, a tvrtka Dioki 300.000 kuna.

Dragan Primorac, nezavisni kandidat, potrošio je u izbornoj promidžbi ukupno 3.853.500 kuna, a najviše, 3.122.500 kuna, prikupio je od građana među kojima je jedan donirao dva milijuna kuna. Od tvrtki i pravnih osoba prikupio je 731 tisuću kuna.

Najviše vlastitog novca u kampanju je uložio nezavisni kandidat Boris Mikšić, 3.247.163 kuna, što je ujedno i jedini prihod kampanje budući da nije prijavio niti jednu donaciju fizičke ili pravne osobe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

HNS-ova kandidatkinja Vesna Pusić utrošila je 1.977.725 kuna, od čega je najviše novca prikupila od tvrtki 1,1 milijun kuna. Pusić je iskazala i donacije u uslugama (audio i video spotovi) od 153 tisuće kuna i u stvarima (promidžbeni materijal) u vrijednosti oko 282 tisuće kuna.

Nezavisna kandidatkinja Vesna Škare Ožbolt potrošila je 1.057.343 kune, gotovo polovicu prikupila je od donacija građana, 501 tisuću kuna. Ostatak se odnosi na darove tvrtki te vlastita sredstava, 121 tisuću, kao i darove u uslugama i stvarima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Miroslav Tuđman, nezavisni kandidat, potrošio je u kampanji milijun kuna, a od prikupljenih sredstava preostalo mu je još 35.000. U prihode je ubrojio i donacije iz inozemstva te tvrtki i građana iz Hrvatske te prihode od kamata.

IDS-ov kandidat Damir Kajin potrošio je, prema DIP-ovom izvješću, 590.624 kuna, a najviše novca, oko 400 tisuća, dobio je od IDS-a. Ostatak je prikupio od od tvrtki te od građana koji su mu darovali 41.900 kuna. Kampanji je pridonio i s vlastitih 55.000 kuna.

Slavko Vukšić, nezavisni kandidat, iskazao je trošak od 217 tisuća kuna, od čega je više od polovica sam uložio u kampanju. Među troškovima su i dvije donacije u stvarima (meso i maske).

Nezavisni kandidat Josip Jurčević potrošio je ukupno 171.700 kuna. Kampanju su mu potpomogli građani sa 134 tisuće te jedna tvrtka, a osobno je u kampanju uložio 30 tisuća kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo