Zastrašujuće je ovo što se događa u Hrvatskoj, ostat ćete bez riječi

30.9.2014.
19:53
VOYO logo

"Tijekom krize koja u Hrvatskoj traje već šestu godinu svjedočili smo dramatičnom porastu siromaštva koje sve teže pogađa najranjivije skupine društva, a najviše one najbespomoćnije i najugroženije, a to su upravo djeca", istaknuo je predsjednik Ivo Josipović, kazavši da ona nisu samo budućnost ove zemlje nego i njena sadašnjost. Ona, dodao je, nisu odgovornost ove ili one političke opcije, stranke ili vlade, institucije ili ministarstva, dugoročno djeca su odgovornost svih nas.

Zabrinjavajućim je ocijenio da su zbog nezaposlenosti roditelja siromaštvu izložena i djeca koja ne pripadaju tzv. rubnim skupinama, djeca koja bi u drugačijim ekonomskim okolnostima imala sve uvjete za uspješan život i razvoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo je nedopustivo

Josipović je nedopustivim ocijenio da Hrvatska u 21. stoljeću postane zemlja u kojoj mjesto rođenja djeteta i ekonomski status njegove obitelji trajno određuje i ograničava ne samo mogućnost učenja i obrazovanja, nego i sva prava života i razvoja djeteta - pravo na zdravlje i adekvatnu pedijatrijsku skrb, zdravu prehranu, na slobodno vrijeme, na igračke, kulturne aktivnosti, "jednom riječju - pravo na sretno djetinjstvo".

Alarmantni podaci

Posebno ga žalosti podatak da je u 2012. više od 20 posto djece mlađe od 6 godina živjelo ispod praga siromaštva, a strašnom smatra činjenicu da 40 posto te djece ne može ni svaki drugi dan dobiti obrok s mesom ili ribom, te da ih trećina živi u vlažnim i neadekvatnim stambenim prostorima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjećajući na formulu gospodarskog razvoja nobelovca Jamesa Heckmana da je ulaganje u rani razvoj djece, a posebno u djecu koja žive u teškim okolnostima, najvrjednije ulaganje u budućnost društva, Josipović je naveo da zbog nedostatnog uključivanja ranjivih skupina u predškolske programe i zbog zaostajanja djece u razvoju, Hrvatska godišnje gubi oko 0,29 posto BDP-a, uz dugoročno smanjenje produktivnosti radne snage.

"Dakle, ulaganje u djecu u njihovoj najranijoj dobi nije samo investicija u sretniju i uspješniju budućnost pojedinog djeteta, to je i najisplativija investicija za cijelo društvo", poručio je Josipović izrazivši nadu da će današnja rasprava pomoći u formiranju politika i mjera koje će na bolji način odgovoriti na problem siromaštva djece.

U istraživanju, u kojem je korištena baza podataka Državnog zavoda za statistiku, odnosno anketa o potrošnji kućanstava i dohotku stanovništva, sudjelovalo je i 1.139 roditelja djece predškolske dobi i centri za socijalnu skrb.

Nemaju svoj krevet, hrane, pedijatra...

Voditelj projekta profesor Zoran Šućur naveo je da je istraživanje pokazalo da 65 posto djece iz siromašnih obitelji živi na selu, a od njih 47 posto nema svoj krevet. Obitelji koji su korisnici socijalne pomoći s djecom predškolske dobi, njih 68 posto, izjavilo je da nema dovoljno novca za hranu, a 30 posto njihove djece navelo je da u okruženju u kojem žive nemaju pedijatra.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz istraživanja je vidljivo da gotovo jedna četvrtina siromašne predškolske djece živi u kućanstvima u kojima nitko nije zaposlen. Još porazniji rezultati su kod obitelji koje imaju djecu s poteškoćama u razvoju i koji su korisnici nekog oblika socijalne skrbi, naveo je Šućur.

Pomoćnik ministrice socijalne politike i mladih Hrvoje Sadrić ocijenio je da je Hrvatska napravila veliki iskorak u izradi strategija u borbi protiv siromaštva i pravima djece, zakonodavnom okviru, ali nužnim smatra njihovu provedbu koja zahtijeva zajedničko djelovanje cijelog društva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dječji životi ne mogu čekati

Predstojnica UNICEF-ova ureda u Hrvatskoj Valentina Otmačić upozorila je da siromaštvo u djetinjstvu ostavlja posljedice kroz čitav život, a time utječe i na društvo, te da su rezultati istraživanja poziv na akciju. "Dječji životi ne mogu čekati i svi se moramo uključiti u rješavanje tog problema", poručila je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo