Zračna luka Rijeka žali se da ih državni avioprijevoznik -
ignorira. Kažu da avioni
Croatie Airlines na riječki aerodrom nisu sletjeli nijednom u dva
i pol mjeseca. Naime, svaki avioprijevoznik uoči svakoga leta
dužan je unaprijed odrediti dva alternativna aerodroma na koja će
se sletjeti u slučaju nekih problema na glavnom odredištu.
Kroacija je Rijeku u tome zaobišla, a objašnjenja nema.
Prije četiri dana, avion iz Osla zbog nevremena nije mogao sletjeti u Zagreb, ali umjesto da ode u Rijeku leti u Ljubljanu. Kap je to koja je prelila čašu strpljenja u Zračnoj luci Rijeka. Zbog Croatie Airlinesa, po nalogu resornog ministra od travnja do polovine lipnja bili su otvoreni 24 sata i potrošili pola milijuna kuna, a njihovi avioni na riječki aerodrom nisu sletjeli u tom periodu nijednom.
"Od pet tisuća letova, ukupno jedanput, čak se dešavalo da stavljaju i daljnje aerodrome ponovno, van Hrvatske za svoje alternacije ne koristeći ponovo usluge Zračne luke Rijeka, ovim putem još jedanput im ponavljam da revidiraju svoje poslovne politike u tom pravcu", kaže Tomislav Palalić, direktor Zračne luke Rijeka.
Iz avio kompanije potvrdili su nam kako su zbog više posla u sezoni potpisali ugovor sa Španjolcima o najmu dva zrakoplova.
Kada smo zvali Croatiu Airlines i pitali ih o spornom letu u Ljubljanu rekli su nam kako će troškove snositi španjolska avio tvrtka koju su unajmili. Posumnjali smo u istinitost te informacije, provjerili pa ponovno zvali Croatiu Airlines i rekli im kako nam nisu rekli istinu. Tek tada šalju priopćenje u kojem priznaju:
"Ukupni trošak operacije, uključujući i troškove presumjeravanja snosio je Croatia Airlines, a procjenjuje se kako je u navedenom slučaju ukupni trošak bio manji za oko 1260 eura zbog preusmjeravanja zrakoplova u ZL Ljubljana umjesto u ZL Rijeka."
U Rijeci se hvataju za glavu.
"Ja bih rekao da je zasigurno skuplje bilo sletjeti u Ljubljanu, cirka 2000 eura po mojoj gruboj procjeni, u odnosu na Rijeku. Godinama već molimo i pokušavamo upozoriti na to da bi odabir Zračne luke Rijeka kao bliže alternacije na putnom gorivu olakšao avion, da bi manje trošili cirka 4 milijuna kuna, to su vrlo lako izračunate brojke, 4 milijuna kuna možda Croatiji nije ništa, nama je sve", kaže Tomislav Palalić.
Europska inspekcija dala je bolju ocjenu sigurnosti aerodroma u Rijeci nego u Zagrebu, bilježe i rast prometa od 40 posto i nikad veća ulaganja države, ali Croatia Airlines svejedno svejedno radije bira neke druge zračne luke.