Dok tajnica predstojika Klinike govori - djelatnici pošte ispisuju telegram. Nekad je telegram bio jedini način da se obitelj obavijesti o smrti bliskog člana.
"Liječnik koji je liječio pacijenta, on nazove obitelji, obavijesti ga da je pacijent umro, ako se netko ne javi - onda se šalje telegram. Podatke dobijemo s odjela, ime prezime pacijenta, adresa i na tu adresu pošaljemo telegram", objašnjava Mirjana Mihić Skelin, tajnica predstojnika Klinike za onkologiju KBC-a Zagreb.
U najvećem hrvatskom KBC-u na godinu umre više od 1000 pacijenta, a prosječna cijena telegrama je 30 kuna. Pomoćnik ravnatelja kaže u teškim trenucima uvijek je prvi telefonski poziv, ali njihova praksa je da se šalje telegram sućuti. Bi li se uštedjelo da se telegram ukine?
"Bilo bi racionalno da ne ide brzojav, ali nemamo potvrde o tomu, ali bila bi lijepa ušteda, ali nažalost to ne možemo to napraviti", ističe Milivoj Novak, pomoćnik ravnatelja KBC-a Zagreb.
Građani tvrde - telegram je dodatni šok, lakše je primiti telefonski poziv.
"Iz vlastitog iskustva znam kad je suprug umro, bolje je telefon nego taj telegram. Ja sam dobila telegram", tvrdi Marija iz Zagreba.
"Mislim da to nije dobar način jer kako se društvo razvija u 21. stoljeću tako se treba sve i usporedno s tim razvijati", kaže Renato iz Petrinje,
U KBC-u Osijek na godinu se nagomilaju deseci tisuća kuna poštanskih troškova, a dio otpada i na slanje brzojava. Zbog uštede odlučili su se kad god mogu, samo telefonom obavijestiti obitelj pokojnika.
"Budući da smo imali određenih nelogičnosti i nelagodnih situacija u kojima su članovi obitelji dolazili u posjet i svog člana obitelji zatekli neživog, tako da smo iz tih ruralnih sredina imali i negativan odjek. Na tragu novih racionalizacija odlučili smo da se ti poslovi ne rade istovremeno", Vlatko Kopić, zamjenik ravnatelja KBC-Osijek.
Ako se pak na telefonski poziv nitko ne javi tužnu vijest donijet će poštar.