Ako pobijedi na izborima, nova HDZ-ova vlada do kraja godine mogla bi putem međunarodnog natječaja pokrenuti proces prodaje HŽ Carga, piše Jutarnji list.
Proces prodaje tvrtke trebao bi realizirati novi predsjednik Uprave Dragutin Marčinko, kojeg je vlada krajem prošlog mjeseca imenovala na to mjesto na razdoblje od šest mjeseci. Prema neslužbenim informacijama, inicijalni interes za kupnju tvtke dosad su iskazale cargo tvrtke iz Austrije i Poljske, a navodno postoji interes i kod nekih hrvatskih kompanija.
Ministar prometa Oleg Butković u svibnju je
smijenio dotadašnjeg direktora Gordana Žurgu, između ostalog i
zbog opstruiranja privatizacije. Prije raspisivanja natječaja za
strateškog partnera financijski savjetnik Price Waterhouse trebao
je napraviti dubinsku poslovnu analizu HŽ Carga. No sve je
kasnilo šest mjeseci jer je, kako Jutarnji saznaje,
uprava odbijala predati podatke savjetnicima.
Istovremeno Svjetska banka radi pritisak na vladu da se krene u
proces privatizacije jer su HŽ Cargu dali veliki zajam koji od
ove godine treba početi otplaćivati. Naime 2015. godine Svjetska
banka je dala zajam od 163,5 milijuna eura namijenjen za razvoj
hrvatskog željezničkog sektora.Od tog iznosa 41,5 milijuna eura
dobio je HŽ Cargo. Kamata je 0,44 posto s rokom otplate 20 godina
i počekom od 5 godina.
Prema dostupnim podacima, novi gubitak u prva tri mjeseca ove godine je 23 milijuna kuna, a pad ukupnih prihoda 22 milijuna kuna, odnosno 18 posto. Uz to HŽ Cargo HŽ Infrastrukturi duguje 320 milijuna kuna za korištenje željezničke mreže. Bivša uprava tvrtke našla se na meti kritike vlasnika i zbog činjenice da u doba najrestriktivnijih cestovnih ograničenja u Europi zbog koronavirusa nije uspjela iskoristiti porast potražnje za željezničkim transportom.
Izvori bliski Vladi RH navode da je od 2014. u tvrtku "upucano"
1,7 milijardi kuna kroz državne potpore i kredite s državnim
jamstvima, piše Jutarnji list.