Testiranje je ukupno provedeno u 60 garaža u 15 gradova iz 11 zemalja, a među njima su i četiri zagrebačke garaže - Tuškanac, Langić, Cvjetni i Importanne Galleria. Testiranje su od travnja do lipnja 2013. proveli stručnjaci specijaliziranog ureda za planiranje i kontrolu javnih garaža Gesellschaft für Innovative Verkehrs Technologien iz Berlina na temelju unaprijed definirane metodologije.
U testiranju su sudjelovali Amsterdam, Barcelona, Beč, Berlin, Bruxelles, Frankfurt, Kopenhagen, Luxembourg, Madrid, München, Oslo, Pariz, Zürich, Ženeva i Zagreb. Zanimljivo, nijedna testirana garaža u Europi nije dobila najbolju opisnu ocjenu 'jako dobro', deset testiranih garaža ocijenjeno je kao 'dobre', 39 garaža ocijenjeno je ocjenom 'prihvatljivo', devet ih je dobilo ocjenu 'loše' i dvije 'vrlo loše'.
Najbolje ocijenjena je garaža Opera iz Züricha, otvorena 2012. godine, a najgora garaža je Technische Universität iz Beča, otvorena 1985. godine.
Zamjerke zagrebačkim javnim garažama
Što se tiče zagrebačkih javnih garaža, sve četiri su ocijenjene ukupnom opisnom ocjenom 'prihvatljivo'. Među svim testiranim garažama, zagrebačke su se u usporedbi pokazale kao najjeftinije, čak i uzimanjem u obzir standarda i kupovne moći građana, predstavio je HAK.
Što se zamjerki tiče, ispitivači su konkretno za Tuškanac zamjerili nedostatak istaknutog radnog vremena na ulazu, nedostatak visećeg mjerača visine i odbojnika na ulazu, rampe bez rubnjaka, što nema parkirnih mjesta za obitelji s djecom, što nema označenih pješačkih staza, niti SOS telefona, niti signala za mobitel, što joj je potrebno temeljito čišćenje, što su prisutna znatna oštećenja od vlage na stubištu, što postoji samo satna tarifa naplate, a bezgotovinska naplata moguća je jedino mobitelom.
Loša osvijetljenost na Cvjetnom
Za garažu Cvjetni zamjera se zbunjujući raspored, nedostatak zaslona sa prikazom zauzetosti na ulazu, manjak rubnjaka na rampama i postojanje oštećenja od struganja vozila pri prelaženju nivoa jer pojedine rampe nisu dovoljno zaobljene, loša osvijetljenost, neobilježenost pješačkih staza, manjak SOS telefona, nemogućnost bezgotovinskog plaćanja, lokacija uređaja za naplatu odmah uz prilaznu traku te što postoji samo satna tarifa koja je usto i znatno skuplja u usporedbi s ostalim testiranim garažama u Zagrebu.
U garaži Importanne Galleria nedostaci su oštećenja kolnika i potrebno temeljito čišćenje, nedostatak parkirnih mjesta za obitelji s djecom, preuska parkirališna mjesta od samo 2,35 m, nenumeriranost parkirnih mjesta, neobilježenost pješačkih staza, manjak SOS telefona, preuski prilazni putovi oko parkirališne etaže sa mnogo znakova struganja vozila po zidovima, potrošenost oznaka na kolniku te samo jedan neadekvatan izlaz iz garaže koji uzrokuje čekanja na izlaznoj rampi, koji je loše pregledan i sa loše izvedenim pješačkim prijelazom.
Langić - preuske prilazne trake
U Langiću su nedostaci oštećenja zbog vlage i ljuštenje betona te potrebno temeljito čišćenje, nedostatak visećeg mjerača visine, nedostatak istaknutog radnog vremena na ulazu, nejasno označen smjer prometa na rampama, preuske prilazne trake i potrošena horizontalna signalizacija, prebrzo spuštanje ulaznog branika, preuska parkirna mjesta sa 2,27 m. širine, nedostatak parkirnih mjesta za obitelji s djecom, neobilježenost pješačkih staza, manjak SOS telefona, nedostatna signalizacija, slaba vidljivost prikaza zauzetosti, provizorne obavijesti na komadu papira i samo na hrvatskom jeziku te što postoji samo satna tarifa a bezgotovinska naplata samo putem mobitela i to operatera VIP i T-mobile. Nešto vas je oduševilo, naljutilo, rastužilo ili potaknulo da potražite dodatne informacije? Za slanje konstruktivnih, smislenih komentara uveli smo posebnu adresu komentari@portal.net.hr kako bismo i dalje saznali što mislite o temama o kojima pišemo.
Namjera nam je redovito objavljivati komentare čitatelja za koje procijenimo da su konstruktivni te da iz njih svi zajedno možemo nešto naučiti.
Pišite nam.