Platforma za putovanja Mabrian napravila je novu studiju najboljih europskih gradova na temelju vrijednosti za novac koju su ponudili tijekom mjeseca lipnja ove godine, a na prvom mjestu te ljestvice našao se - Zagreb.
Zagreb i Ljubljana tako prednjače na ljestvici gradova s višim stupnjem zadovoljstva posjetitelja, dok velike europske prijestolnice padaju zbog visokih cijena hotela i zbog niske vrijednosti koju posjetitelji pridaju turističkoj ponudi u destinacijama.
Studija analizira zračnu povezanost, prosječnu cijenu hotela te razine zadovoljstva i percepcije posjetitelja. Za ovu novu studiju analizirani su podaci o zračnoj povezanosti, promatrajući broj sjedala na redovnim letovima te broj gradova i zemalja s kojima odredište ima izravnu vezu.
Također je uzeta u obzir prosječna cijena hotela i razina zadovoljstva posjetitelja. Ova analiza zadovoljstva posjetitelja dio je Mabrian indeksa koji mjeri razinu zadovoljstva koje posjetitelji imaju na destinacijama općenito, ali i glede najrelevantnijih područja kao što su sigurnost, klima, smještaj i ponuda turističkih sadržaja.
Destinacije koje nude najbolju vrijednost za novac u lipnju 2022.
I Dubrovnik na listi
Destinacija koja je tijekom lipnja ponudila najbolju vrijednost za novac je upravo Zagreb. Na stranci navode da, unatoč tome što je među posljednjima u pogledu zračne povezanosti, hrvatska metropola ima vrlo visoku razinu zadovoljstva u većini analiziranih područja. Istodobno nudi vrlo konkurentnu cijenu smještaja u usporedbi s ostalim analiziranim destinacijama.
Zagreb
Na drugom mjestu je Atena, koja je bolje povezana od Zagreba, ali s nešto višom prosječnom cijenom i nižom razinom zadovoljstva. Ljubljana, glavni grad Slovenije, jedno je od analiziranih odredišta s najkonkurentnijim cijenama hotela i visokim razinama zadovoljstva. Ipak, ostaje na trećem mjestu jer je njegova zračna povezanost ograničena.
Na listi se našao i Dubrovnik, i to na devetom mjestu, te ga opisuju kao odredište s najvišim stupnjem zadovoljstva među analiziranim odredištima. Međutim, prosječna cijena hotela je visoka, a zračna povezanost ograničena, što ga svrstava na deveto mjesto.
Dubrovnik
Zasićeni turisti
London i Pariz, iako su bolje povezani, zauzeli su niže pozicije zbog vrlo visoke prosječne cijene hotela među analiziranim destinacijama. Osim toga, dva glavna grada pokazala su nižu razinu zadovoljstva. Posjetitelji su posebno nezadovoljni hotelskom uslugom u Londonu te ponudom turističkih proizvoda u Parizu.
Drugi veliki turistički gradovi poput Berlina, Barcelone i Amsterdama nalaze se na dnu popisa po visokim cijenama hotela i po razini zadovoljstva koja je i dalje niska. Ovaj zadnji pokazatelj može biti posljedica turističke zasićenosti, ali i zbog kašnjenja i otkazivanja letova koji se događaju u posljednje vrijeme.
Redom, najbolji turistički gradovi po kvaliteti i cijeni u lipnju su: Zagreb (Hrvatska), Atena (Grčka), Ljubljana (Slovenija), Rim (Italija), Beč (Austrija), Lisabon (Portugal), Madrid (Španjolska), Milano (Italija), Dubrovnik (Hrvatska), Berlin (Njemačka), Amsterdam (Nizozemska), Pariz (Francuska), Barcelona (Španjolska) i London (Ujedinjeno Kraljevstvo).
Autentične destinacije
Prema indeksu percepcije sigurnosti (PSI) koji analizira Mabrian predvode Dubrovnik i Lisabon, a slijede Milano i Madrid. Na dnu ovog indeksa nalaze se Berlin, Barcelona i Beč. Indeks percepcije klime (PCI), koji omogućuje poznavanje odnosa između očekivanja posjetitelja i realnosti klime u destinaciji, također predvodi Dubrovnik, a slijede ga Rim i Milano; dok su na drugom kraju posljednja tri Amsterdam, Pariz i Beč.
Prema indeksu zadovoljstva hotelima (HSI), najbolje su ocijenjeni gradovi Zagreb, Dubrovnik i Ljubljana, dok su London, Berlin i Amsterdam na dnu ljestvice. Što se tiče percepcije dostupnog turističkog proizvoda, Dubrovnik, Ljubljana i Atena su na vrhu ljestvice, a na dnu su Pariz, Madrid i Barcelona.
Sve je veći trend potražnje za manje prometnim, a autentičnijim destinacijama. Zbog toga su zemlje poput Hrvatske i Slovenije i njihovi glavni gradovi visoko cijenjena odredišta zbog ravnoteže između destinacije koja nudi sigurnost, diferencirane aktivnosti i vrlo atraktivne prosječne cijene. Najzrelije urbane destinacije trpe povratni učinak potražnje koji se pokazuje kroz povećanje prosječnih cijena i smanjenje korisničkog iskustva zbog mogućeg zasićenja u nekim vremenima i na nekim mjestima.