ZAGREB DONIO NOVI PLAN: / Obiteljske kartice s popustima, subvencioniranje stanarina, fleksibilno radno vrijeme, pomoć u kući...

Image
Foto: Profimedia

Novim planom demografskog razvoja Zagreb će pokušati vratiti mlade iz inozemstva i povećati natalitet

17.10.2019.
22:31
Profimedia
VOYO logo

Grad Zagreb donio je novi demografski plan razvoja, Strategiju demografskog razvoja do 2031. godine, kako bi spriječili negativne trendove, potaknuli povratak mladih iz inozemstva i povećali natalitet. Tim planom namjerava se subvencionirati najamnine stanova, uvesti fleksibilno radno vrijeme, podijeliti obiteljske kartice s popustima. Svi će slaviti na Dan obitelji, kuhati u zajedničkim kuhinjama, a pomoć u kući zaposleni će roditelji moći zatražiti u za to posebno formiranom centru, piše Večernji list.

Image
OVO JE GORE OD NAJCRNJIH PROGNOZA, HRVATSKA NESTAJE! U samo pet godina broj stanovnika se smanjio za čak 2,4 posto: /

'To je potpuna katastrofa!'

Image
OVO JE GORE OD NAJCRNJIH PROGNOZA, HRVATSKA NESTAJE! U samo pet godina broj stanovnika se smanjio za čak 2,4 posto: /

'To je potpuna katastrofa!'

Ciljevi Strategije

U sklopu Strategije, koju je napravilo posebno povjerenstvo, uglavnom sačinjeno od djelatnika gradske uprave, napravljen je i akcijski plan provedbe dokumenta kojem su glavni ciljevi “porast broja živorođene djece”, “smanjenje stope mortaliteta”, “zaustavljanje vanjskih emigracija” te “ravnomjerniji razmještaj stanovništva na prostoru Zagreba”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od posljednjeg popisa stanovništva 2011. godine, broj stanovnika se u Zagrebu povećao za gotovo 15 tisuća ljudi. Međutim razlog tome nije povećanje nataliteta, nego doseljavanje. Prirodni prirast već je godinama negativan, a prošle godine je, primjerice, umrlo 801 osoba više nego što se rodilo.

Neriješena stambena pitanja

Jedna od važnih prepreka mladima u osnivanju obitelji su neriješena stambena pitanja. Kod roditelja još uvijek živi 34,5 posto Zagrepčana u dobi od 18 do 35 godina koji se za rađanje odlučuju obično kasnije. Prošle je godine 37,9 posto novorođenčadi imalo majku staru između 30 i 34 godine, dok su još 2005. taj postotak imale mame između 25 i 29 godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako bi dignuo natalitet, Grad provodi brojne mjere poput sufinanciranja vrtića, statusa roditelja odgojitelja, novčane pomoći za novorođenčad, a uz to sada je razvijen niz novih mjera. Namjeravaju vratiti mlade ljude koji su diplomirali na sveučilištima u inozemstvu te ih zaposliti na način da se ciljano koristi njihovo europsko i međunarodno iskustvo.

U Gradu misle i da bi se trebalo “poticati tvrtke na području grada u prilagođavanju radne rutine roditeljima predškolske dobi”. Smatraju da bi primjer u tome trebale pružati gradska uprava i tvrtke u njezinu vlasništvu, gdje bi se to moglo odrediti kolektivnim ugovorom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kitchen inkubatori

Žele pokrenuti i “kitchen inkubatore” na rubovima Zagreba. Tamo bi obiteljska gospodarstva mogla dijeliti komercijalne kuhinje kako bi lakše na tržište plasirala svoje proizvode.

"Treba razraditi poseban program privlačnih mjera za povratak hrvatskih iseljenika, s olakšavajućim pogodnostima i podrškom povratnicima, posebno investitorima koji žele ulagati u projekte razvoja i otvaranje novih radnih mjesta", navodi se u Strategiji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tvrdi se da bi bilo poželjno sufinancirati najamnine stanova mladim obiteljima te preuzeti nikad dovršene zgrade od investitora koji ne mogu realizirati njihovu gradnju. Ključno bi bilo uvesti fleksibilno radno vrijeme za majke, rad u smjenama, vrtiće u sklopu poslovnih prostora, mogućnost izostanaka zbog obiteljskih obveza, stalni ili povremeni rad od kuće, mogućnost postupnog vraćanja na posao s porodiljnog dopusta.

Povećanje sudjelovanja očeva u odgoju

Također navode da se trebaju povećati aktivnosti sudjelovanja očeva u odgoju djece, osnovati savjetovališta za planiranje obitelji i uvesti kartice s popustima za obitelji s troje i više djece. Planira se posebnom odlukom propisati i obilježavanje Dana obitelji, djece i mladih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo