Na konzultacijama su bili s predstavnicima zagrebačke gradske uprave, Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i konzultantskog društva Rebel iz Nizozemske.
"Grad Zagreb dosad je gradio garaže iz vlastitog novca, a ovo će biti prvi projekt garaža po principu javno-privatnog partnerstva", rekao je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić i naglasio da sve pritom mora biti "kvalitetno, stručno, kompetentno i transparentno".
Riješiti problem parkinga
Projekt uključuje i revitalizaciju srednjoškolskog igrališta, izgradnju sportske dvorane kao i ponudu novih komercijalih sadržaja, a vrijednost projekta je između 30 i 40 milijuna eura, uz mogućnost sufinanciranja od strane EBRD-a.
Bandić je ocijenio da će se gradnjom podzemne garaže u bloku omeđenom Klaićevom, Kačićevom, Ulicom Kršnjavoga i Muzejem Mimara riješiti promet u mirovanju za zapadni dio grada te upozorio potencijalne investitore da svakako moraju računati s više pješačkih ulaza u garažu.
Davor Krasić, hrvatski predstavnik iz konzultantskog društva Rebel, rekao je da je ideja o izgradnji garaže u Klaićevoj ulici stara više od 10 godina, ali novost je što su, osim javnih garaža, u projekt sada uključeni i drugi javni sadržaji.
Garaža mora imati najmanje 350 parkirališnih mjesta i pothodnik povezan s Dječjom bolnicom u Klaićevoj, sportska dvorana dijelom će biti ukopana u zemlju jer prema urbanističkim pravilima ne smije biti viša od 3,6 metara, dok je komercijalni prostor od 4000 do 5000 četvornih metara ostavljen na volju investitoru. Tako primjerice na etaži - 1 može biti velika trgovina, ugostiteljski ambijent ili servisni sadržaj, rekao je.
Zadovoljiti interese grada i biti isplativo
Krasić je dodao da su "pribjegli načelu fleksibilnosti" jer se nakon predstavljanja inicijalnog projekta 2010. pokazalo da tvrtke koje bi ušle u takav investicijski poduhvat "nisu sklone da im sve bude zadano".
"Ne očekuje se tender tako da Grad nametne svoj dizajn 'u milimetar' po sistemu 'uzmi ili ostavi' nego tako da se zadovolje interesi Grada i da bude isplativ za investitore", kazao je ocijenivši kako će parkirališta i ostali sadržaji unaprijediti kvalitetu života u zapadnom dijelu grada.
Napomenuo je da je garaža u Klaićevoj jedina koja se prema sadašnjem Generalnom urbanističkom planu (GUP) Zagreba može graditi u tom dijelu grada te je najavio mogućnost da iz druge parkirališne zone garaža uđe u prvu zonu naplate parkiranja.
Direktorica projekta u Klaićevoj je zamjenica gradonačelnika Sandra Švaljek koja je zadovoljna odazivom zainteresiranih investitora. Prema planiranom, odabir najboljeg ponuđača i zaključenje ugovora očekuje se krajem 2015., a potom i početak građevinskih radova od godinu i pol.