hzzo digitalizirao sustav /

Zaboravite papirnate uputnice: od danas pametnim telefonom zatražite recept, doznake ili se naručite za vađenje krvi

Image
Foto: Thinkstock.com

Od danas u Hrvatskoj: preko svojeg pametnog telefona će moći tražiti recept za lijek, doznaku za bolovanje te se naručiti na vađenje krvi i pregled

24.10.2016.
8:00
Thinkstock.com
VOYO logo

Osiguranici koji se žele naručiti na pregled kod svog obiteljskog liječnika, ginekologa ili stomatologa, ako žele zatražiti obnovu dugoročne terapije ili doznake, od ovog tjedna to mogu učiniti i putem aplikacije na svom pametnom telefonu.

Kako je HZZO najavio krajem ljeta, aktivirali su aplikaciju koja komunikaciju pacijenta s liječnikom omogućuje putem mobilnog telefona (tableta, računala).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Riječ je o mobilnom portalu kao nadogradnji eHZZO portala za pacijente. Kako ističu u HZZO-u, mobilni portal siguran je komunikacijski kanal, a pritom se ta komunikacija automatski evidentira u kartonu pacijenta. Liječnik će odlučiti kada treba pozvati pacijenta u ordinaciju.

Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor kod kojeg će potpisati izjavu i po davanju suglasnosti dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal. Do Nove godine to će biti moguće svim osiguranicima. Po ulasku u mobilnu aplikaciju i slanju, primjerice, zahtjeva za terapijom, liječnik odgovara s “da” ili “ne”, što znači potvrdu da je recept napisan i poslan ili pak dobivate poruku da dođete u ordinaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle, nije riječ o ispisivanju recepta prema pacijentovoj zamisli. Mobilni portal za pacijente već je prošao testnu fazu pilot-projekta u trajanju od više mjeseci, a ankete provedene među doktorima i pacijentima pokazale su da je 98 posto korisnika bilo zadovoljno ponuđenim novim mogućnostima.

Međutim, u dva mjeseca na portal za pacijente prijavilo se tek 2500 osiguranika, dnevno se tim portalom koristi tek 60 do 80 osiguranika što je, s obzirom na ukupni broj, jako malo, no to se pravda vrlo malom uključenošću u sustav eGrađani – u njega je ušlo tek 10 posto građana u Hrvatskoj! Ovaj način komunikacije znači smanjenje gužvi u čekaonicama primarne zdravstvene zaštite.

Do druge polovine 2017. nadogradit će se i jedinstveni kalendar naručivanja pa neće biti moguće za istu pretragu naručiti se u više bolnica.    

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike