prisiljeni nabavljati skupa cjepiva / 'Za nestašicu cjepiva protiv tetanusa krivo je uništavanje Imunološkog zavoda, a ne liječnici'

Image
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL/Ilustracija

'Kada se dogodi neka nesreća, bit će prekasno. Pripremimo se na vrijeme i spriječimo moguće posljedice', poručuju iz KoHOM-a

28.1.2019.
11:32
Hrvoje Jelavic/PIXSELL/Ilustracija
VOYO logo

Koordinacija hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) upozorila je u ponedjeljak javnost i pacijente da je za nestašicu cjepiva protiv tetanusa krivo uništavanje Imunološkog zavoda, a ne liječnici obiteljske medicine, te je pozvala Ministarstvo zdravstva da riješi problem kronične nestašice cjepiva za tetanus i seruma protiv zmijskog otrova.

Liječnici obiteljske medicine u svojim bi ordinacijama, kao i prijašnjih godina, držali dovoljnu količinu cjepiva protiv tetanusa kada bi ga imali gdje nabaviti, navodi se u priopćenju KoHOM-a koji ističe odgovornost onih koji su uništili Imunološki zavod, koji je do prije nekoliko godina proizvodio visokokvalitetna cjepiva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Liječnici su sada prisiljeni nabavljati skupa cjepiva stranih proizvođača. No, ni njih nema u dovoljnim količinama, odnosno količine su nedostatne da zadovolje potrebe pacijenata. Dobavljači tih cjepiva liječnicima jedva mogu osigurati dozu ili dvije.

Slična situacija i sa serumima protiv zmijskog otrova

Zavodi za javno zdravstvo nastoje pomoći liječnicima, no mogu ponuditi samo kombinirana cjepiva za difteriju i tetanus. Na žalost, i takva kombinirana cjepiva imaju u ograničenim i nedostatnim količinama u odnosu na potrebe pacijenata, kaže se u priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slična je situacija i sa serumima protiv zmijskog otrova koje je proizvodio Imunološki zavod Zagreb. Stoga KoHOM apelira na nadležne, posebice Ministarstvo zdravstva, da riješe problem kronične nestašice cjepiva za tetanus, kao i seruma protiv zmijskog otrova. "Kada se dogodi neka nesreća, bit će prekasno. Pripremimo se na vrijeme i spriječimo moguće posljedice", poručuju iz KoHOM-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo