'GRAD ZAROBLJEN POLITIKOM' /

Ni Hrvati niti Srbi ne žele podijeljene škole u Vukovaru: Manjine mogu odvojeno učiti materinski jezik

Image
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Istraživanje 'Grad zarobljen politikom' u Vukovaru pokazalo je da se i većina Srba, kao i Hrvata, slaže da je najbolje da im djeca idu u ista razrede

5.7.2021.
10:58
Hrvoje Jelavic/PIXSELL
VOYO logo

Istraživanje “Grad zarobljen politikom” u Vukovaru pokazalo je da se 73,2 posto Srba i 79,6 posto Hrvata slaže da je najbolje da djeca većine i manjina idu u iste razrede, ali da manjine odvojeno uče materinski jezik, povijest, geografiju, glazbeni i likovni, piše u ponedjeljak Večernji list.

Može li se i kako riješiti problem podijeljenih škola u Vukovaru? Gradonačelnik Ivan Penava htio bi da sva djeca idu zajedno u škole, ali nije se izjasnio prema kojem modelu jer manjine imaju zajamčeno pravo školovanja na svom jeziku na jednom od triju modela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
REFORMA ŠKOLSTVA U VUKOVARU? /

Penava želi školu za srpsku manjinu: 'Krajnje je vrijeme da djeca idu zajedno u školu! Očekujem protivljenje SNV, SDSS-a...'

Image
REFORMA ŠKOLSTVA U VUKOVARU? /

Penava želi školu za srpsku manjinu: 'Krajnje je vrijeme da djeca idu zajedno u školu! Očekujem protivljenje SNV, SDSS-a...'

No njegov zamjenik Marijan Pavliček spomenuo je samo C model nastave, što znači da bi sva djeca pohađala nastavu na hrvatskom jeziku uz dodatne sate manjinskog jezika i kulture. Iz Zajedničkog vijeća općina s većinskim srpskim stanovništvom neće podržati Penavinu inicijativu.

Profesorica socijalne psihologije s Filozofskog fakulteta u Zagrebu Dinka Čorkalo Biruški 20 godina bavi se istraživanjem podijeljenih škola u Vukovaru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Djeca bi trebala pohađati iste razrede

Među njenim je recentnim istraživanjima i istraživanje “Integracijski procesi većine i manjine u etnički mješovitim zajednicama”, koje je financirala Hrvatska zaklada za znanost, među učenicima i roditeljima srpske, češke, talijanske i mađarske manjine u školama po modelu A, u kojima se sva nastava odvija na jeziku i pismu manjina, te većine iz Vukovara, Daruvara, Istre i Baranje.

Istraživanje “Grad zarobljen politikom” u Vukovaru pokazalo je da se s tvrdnjom da je najbolje da djeca većine i manjina idu u iste razrede, ali da manjine odvojeno uče materinski jezik, povijest, geografiju, glazbeni i likovni (model B) slaže 73,2 posto Srba i 79,6 posto Hrvata, dok se s modelom A slaže 53 posto Srba i 40,3 posto Hrvata. No i C model ima podršku Hrvata i Srba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo