KAKO JE BITI BICIKLIST U ZAGREBU? /

Vozi li Tomašević još uvijek bicikl? RTL.hr donosi odgovor i planove za gradnju više kilometara staze

Image

Na području Grada Zagreba trenutno je u funkciji nešto manje od 500 kilometara biciklističkih površina

7.5.2022.
11:00
VOYO logo

Gostujući u RTL Direktu, gradonačelnik Zagreba, Tomislav Tomašević najavio je proširenje tramvajske trase, unaprjeđenje javnog prijevoza, ali i otkrio ono što će učiniti prvo, a to je proširenje pješačke trase u centru grada i to u idućih mjesec dana. Između ostalog spomenuo je i nove biciklističke magistrale, ali istini za volju, od nekoliko fotografija gradonačelnika na biciklu, u par navrata nakon što je preuzeo vlast, ne čini se da je po pitanju biciklističkih staza išta poduzeto. Inače, još 20-ak dana i obilježit ćemo Tomaševićevih godinu dana na čelu grada.

Što nije, a što jest napravio po pitanju biciklista kojima, kao je često isticao, i sam pripada provjerili smo s gradom, ali i jednim od najvećih kritičara gradske vlasti po pitanju staza i izvođenja radova, Udrugom Sindikat biciklista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zadnja vijest i skora promjena, koja ide u prilog održivom prometu, je proširenje pješačke zone u Vlaškoj ulici", kažu iz sindikata pa dodaju kako je najavljeno otvorenje 28. svibnja 2022. godine. "Također, u ovoj godini su najavljene rekonstrukcije nekih, za bicikliste, značajnijih dionica poput Ul. grada Vukovara, ali trenutno su, na terenu, prisutna tek manja poboljšanja poput prilagodbe rubnjaka biciklistima", navode pa s nama dijele fotografiju jednog "poboljšanja".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Većina onog s čim građani mogu biti zadovoljni je i dalje tek u planu, ali promjena se osjeti i imamo razloga biti pozitivni zbog toga", kažu.

Na svom Facebook profilu Sindikat je podijelio fotografije poboljšanja, ali bili su glasni i kada je na nekoliko lokacija u Zagrebu biciklistička staza iscrtana na autobusnom stajalištu. To je tek jedan od problema na koji upozoravaju.

Slijedom navedenog zanimalo nas je i kako surađuju s novom vlasti, s gradonačelnikom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dolaskom nove vlasti u Zagrebu, predstavnik Sindikata biciklista je uključen u radnu skupinu Zagreb Cycle Unit, što je otvorilo put puno boljoj suradnji s Gradom nego što je to bilo proteklih godina. Danas postoji dvosmjerna, otvorena komunikacija što udruzi olakšava djelovanje jer pravovremeno dobivamo informacije, ali i razloge neprovođenja pojedinih mjera i promjena za koje se zalažemo. Takav način suradnje uvelike olakšava rad volonterima Sindikata biciklista jer svoje vrijeme i kapacitete mogu usmjeriti na druge aktivnosti", istaknuli su.

Do nove godine novi kilometri biciklističke staze

Iz grada su nam pak otkrili svoju statistiku i ono što jesu, ali i ono što tek planiraju napraviti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Na području Grada Zagreba trenutno je u funkciji nešto manje od 500 kilometara biciklističkih površina, koje uključuju i rekreativne biciklističke puteve, dok se u smislu samog prometa koristi 307 kilometara biciklističkih površina", govore.

"Do kraja godine ćemo povećati broj biciklističkih površina kroz uvođenje dijeljenog prometa na kolniku i uvođenje zona 30 (smanjenje brzine motornih vozila na 30 km/h) na širem području grada, a tamo gdje je to prostorno moguće, gradit ćemo odvojene biciklističke staze (odvojene i od motornog prometa i od pješaka), poput Istočne magistrale od centra do Dugog Sela koja će se nalaziti uz željezničku prugu. Do kraja godine planiramo izgraditi 1103 metra biciklističke staze ispod vijadukta (od Zavrtnice do Svetica), kao i 1660 metara projekta Greenway (od Arena centra do Savskog pješačko-biciklističkog mosta čije je rekonstrukcija upravo pri završetku). Za gradnju ove faze Greenway-a nabava je u završnoj fazi i čim se odabere izvođač bit ćete obaviješteni o početku radova", otkrivaju nam.

"Planiramo izgradnju biciklističke trase koja se proteže duž Prilaza Gjure Deželića, od Frankopanske do Ulice Republike Austrije. Radovi su predviđeni za ljeto ove godine. Cilj nam je i premjestiti biciklistički promet u Martićevoj ulici s nogostupa na kolnik i osloboditi oba nogostupa za pješake. Na javnim površinama trenutno je u sklopu javnog gradskog parkiranja omogućeno besplatno parkiranje za 3000 bicikala na 230 lokacija, ali se redovito prema potrebama institucija i ustanova uvode nova biciklistička parkirališta. Samo u prva tri mjeseca ove godine na deset lokacija omogućeno je parkiranje za 110 bicikala", govore potom.

Image
NAJAVA GRADONAČELNIKA /

Tomašević objavio da Zagreb širi tramvajsku mrežu, gradit će se nove linije

Image
NAJAVA GRADONAČELNIKA /

Tomašević objavio da Zagreb širi tramvajsku mrežu, gradit će se nove linije

Na kraju, kažu i kako bike totem bilježi porast broja prolazaka (dnevni prosjek na bazi cijele godine je 1200 prolazaka), te se veći dio biciklističkog prometa odvija upravo na sjevernoj stazi uz Vukovarsku koja je u prilično lošem stanju. Stoga će ove godine biti kompletno obnovljena s uvedenim dvosmjernim prometom na potezu Selska-Držićeva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Plan je za ove projekte povući što više sredstava iz EU fondova, ističu.

"Osim novih kilometara staza važno nam je i umrežavanje postojećih kao i smanjenje broja motornih vozila u užem centru grada te povećanje pješačkih zona. Ove godine ćemo proširiti pješačku zonu na Staru Vlašku ulicu, a proširenjem pješačke zone na Masarykovu ulicu sljedeće godine, te osiguravanjem među-dionica za biciklistički promet (HNK, Zrinjevac, Amruševa), planiramo upotpuniti izvedbu biciklističke magistrale od Kvatrića do Ulice Republike Austrije", zaključili su.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naposljetku, zanimalo nas je i koristi li se gradonačelnik još uvijek biciklom kao prijevoznim sredstvom jer došlo je toplije vrijeme pa su mnogi građani, a to vidimo po gužvama na stazama, pješačkim prijelazima, semaforima, u zadnjih nekoliko tjedana iz spremišta izvukli svoje bicikle. Dakako, uvijek je bilo onih koji su bili hrabri i zimi. Što se tiče gradonačelnika, nismo doznali je li od jedan od njih jer iz grada nam šturo kažu: "Gradonačelnik koristi bicikl kad god može."

Iz Sindikata biciklista su nam pak objasnili zašto je uopće bilo iznenađujuće da se gradonačelnik najvećeg grada u Hrvata vozi biciklom.

"Za hrvatske prilike ovo djeluje iznenađujuće jer se ovakav način kretanja kod političara još uvijek smatra populizmom ili teatralnošću, kako je to nedavno nazvao i premijer Plenković. Istovremeno, mnogi gradonačelnici, ali i ministri, premijeri i predsjednici, u drugim europskim državama koriste bicikl ili druge održive načine prijevoza za odlazak na posao", tvrde.

Tom prilikom istaknuli su nizozemskog premijera koji na posao odlazi biciklom, ali i austrijskog predsjednika koji koristi javne vlakove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo