Službeni zrakoplov u vlasništvu Republike Hrvatske Challenger CL-604, prema podacima Direkcija za korištenje službenih zrakoplova, lani je imao samo 91 let. Praktički, to znači da u prosjeku nije poletao ni dva puta tjedno.
Za svoja putovanja 26 puta ga je koristila predsjednica, četiri puta Sabor i Ministarstvo vanjskih poslova, dva puta Ministarstvo pravosuđa, dok je za medicinske letove korišten 16 puta. Servisiran je četiri puta.
"U 2016. godini zrakoplov se koristio za službene potrebe zračnog prijevoza predsjednika Vlade Republike Hrvatske, i to 39 puta, od čega 28 puta za potrebe bivšeg predsjednika Vlade Tihomira Oreškovića i 11 puta za potrebe aktualnog predsjednika Vlade Republike Hrvatske Andreja Plenkovića", odgovorili su iz Direkcije Vlade koja je ustrojena kao operator zrakoplova, piše Glas Slavonije.
U 2015. godini Challenger je mnogo više korišten. Njime je obavljeno 168 letova, od čega je predsjednik Vlade letio 63 puta, a usluge zračnog prijevoza koristili su i predsjednica Republike (15 puta), Hrvatski sabor (devet puta), Ministarstvo vanjskih i europskih poslova (48 puta), Ministarstvo unutarnjih poslova (19 puta), Ministarstvo obrane (dva puta), Ministarstvo vanjskih i europskih poslova/Ministarstvo unutarnjih poslova (dva puta), odlazak na servis (osam puta) te medicinski letovi (dva puta).
Šef Direkcije i piloti puno koštaju!
Ukupni troškovi letova zrakoplova u 2015. godini iznosili su nešto više od milijun kuna (1,05 milijuna), a u 2016. 780 tisuća kuna.
"U taj obračun ulaze direktni troškovi zrakoplova po pojedinom letu, a to su gorivo za zrakoplov, poletno-sletne takse, prihvat i otprema zrakoplova, razleđivanje zrakoplova, troškovi preleta i terminalne naknade, meteorološki podaci i korištenje satelitskog telefona na letu, sve potrepštine za zrakoplov, smještaj, prijevoz i dnevnice posade zrakoplova, čišćenje zrakoplova nakon leta i doprinosi za zdravstvenu zaštitu na službenom putu u inozemstvu", navode iz Direkcije.
Međutim, to nisu i svi troškovi koje ima Direkcija. Prema podacima koji se mogu iščitati s internet-stranice Direkcije, ta je stručna služba za 2016. imala planirani proračun u iznosu od 10,7 milijuna kuna. Dakle, u to ulaze i plaće zaposlenih u Direkciji koje su najveći izdatak. Prema prijašnjim pisanjima medija, ravnatelj Direkcije je u samom vrhu najbolje plaćenih zaposlenika u javnom sektoru, s bruto plaćom od 51 tisuću kuna. Visoke plaće u rangu onih u Croatia Airlinesu imaju i tri pilota.