Još početkom prvog vala kronavirusa hit su postale virtualne tržnice. No, iako pandemija jenjava, građani i dalje u velikom broju nabavljaju voće, povrće, meso, kao i druge namirnice preko društvenih mreža.
Građani tamo u par koraka mogu s domaćim OPG-ovima dogovoriti kupovinu i preuzimanje robe. I sve to fino funkcionira dokle god se poštuju neke osnove pristojnog ponašanja i poštivanje dogovora.
Virtualna zagrebačka tržnica na Facebooku broji preko 66 tisuća članova. Na njoj građani mogu naći svašta, od mesa, marelica, jaja, malina, kolača, graška, ma svakakve hrane.
Mislili su da se će grupa izgubiti na popularnosti
Jedan od stotinjak prodavača je i mladi profesor tjelesnog koji se bavi poljoprivredom. Kod njega se danas lako može doći do tikvica. "Prodali smo skoro tonu i pol za jednu subotu popodne preko virtualne tržnice. Ovdje stvarno dobiješ frišku robu, donese ti se praktički na kućni prag ili blizu kućnog praga. Vidiš kupiš, jednostavnije nego hodat po dućanima. Mislim da funkcionira i da je to budućnost prodaje", kaže Vedran Tomurad, vlasnik OPG-a.
Administratori Facebook grupe u početku su mislili da se će grupa izgubiti na popularnosti nakon dva ili tri mjeseca, no prevarili su se.
Kornelija Vukasović, administratorica Facebook grupe Virtualni zagrebački plac, objašnjava kako grupa i dan danas živi te kako dnevno imaju preko 20-30 objava s različitim ponudama. "Neki su s nama od samog početka, tako da, da, ljudi su promijenili svoje navike kupnje čak i oko voća i povrća", dodala je.
No, kako u svakom žitu ima kukolja, tako su i ovdje nedavno imali problema s jednim OPG-om koji nije poštivao neka osnovna pravila virtualne tržnice, pa su ga administratori maknuli iz grupe. I to su morali napraviti čak dva puta jer su jednom promijenili ime.
"Koliko sam vidjela u nekim porukama koje sam dobila kvaliteta njihovih proizvoda je ok, ali način ponašanja prema krajnjem kupcu, nejavljanje ne dostavljanje na vrijeme, javljanje u ponoć, a dogovor je bio u 10, je uzrokovao jako puno prigovora i u principu smo ih izbacili iz grupe. U principu, možda smo čuli za jedno ili dva pozitivna iskustva", tvrdi Vukasović.
Iz grupe tvrde da više nema razloga za brigu. Problem je riješen i sada sve kupnje i dogovori o dostavi ili podizanju robe idu prema planu, bez ikakvih problema za kupce zadovoljne novom uslugom.