Jučer je u javnosti objavljena vijest kako Rimac Automobili vjerojatno preuzima Bugatti od Volkswagen grupe. Ako se dogovor zaključi, nakon Infobipa, iduća hrvatska visokotehnološka kompanija vrijedna najmanje milijardu dolara bila bi upravo Rimac Automobili. Na upit Jutarnjeg lista iz Rimac Automobila su rekli da ne komentiraju spekulacije, a ni Bugatti ni VW grupa nisu se službeno oglasili o navodima.
Prošli je tjedan Mate Rimac u Zagrebu na konferenciji Poduzetnički mindset 2020, izjavio je da priprema novo veliko iznenađenje, ali nije želio otkriti detalje. Istaknuo je da njegova tvrtka zapošljava 900 zaposlenika i da planira otvoriti ured za njih još 400.
Jutarnji list doznaje od izvora bliskih upravi VW grupe da ona želi Rimčevu tehnologiju, koja iako se razvija svuda po svijetu ipak ne daje posvuda jednake rezultate. Volkswagenov je plan povećati vlasnički udio u Rimac Automobilima da bi stekao što više znanja i umijeća, a zauzvrat omogućiti Rimcu da mu startup postane jednorog.
Rješavaju se luksuznih brendova
Navodno Rimac Automobili tržišno vrijede više od pola milijarde eura, a slična je procjena i vrijednosti Bugattija. Ako Volkswagen preko Porschea prebaci u Rimac Automobile vlasništvo nad Bugattijem, a Porsche poveća svoj udio na 49 posto ili neki manji postotak, Rimčev će startup automatski postati tržišno vrijedan više od milijardu dolara. Kako piše Jutarnji list, uprava VW grupe navodno je još prošli tjedan dala zeleno svjetlo za tu transakciju, nakon duljeg pregovaranja s Rimcem. Čak se tvrdi da je Rimac posjetio pogone Bugattija i čini se da je naklonjen transakciji.
Volkswagenu je izgleda cilj riješiti se luksuznijih brendova, koji imaju manji broj kupaca, vrlo visoku cijenu te visok rizik u poslovanju, posebno u situaciji pandemije. Dobra je to vijest za Rimac Automobile, jedinu novu automobilsku kuću na svijetu nastalu unatrag desetljeća, koja bi ulaskom u klub startupa jednoroga ujedno ušla u sasvim novi financijski razred i otvorila sebi dosad neslućene mogućnosti financiranja na globalnom tržištu.