Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti otkriva dvanaesto po redu istraživanje o poslodavcima prvog izbora koje provodi MojPosao. U istraživanju je sudjelovalo više od 15.000 ispitanika.
Prema mišljenju većine ispitanika, najpoželjniji poslodavac u 2016. godini je tvrtka dm-drogerie markt d.o.o. s visokih 12,48 posto bodova. Na drugom je mjestu Lidl Hrvatska d.o.o. k.d. s 4,23 posto, a na trećem MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o. s 2,35 posto bodova.
Po prvi put među dvadeset najatraktivnijih poslodavaca našle se tvrtka Rimac Automobili d.o.o. (na devetom mjestu).
Mladi preferiraju IT tvrtke
Tvrtke koje su osvojile prva dva mjesta jednako su poželjne i muškarcima i ženama: dm-drogerie markt d.o.o. i Lidl Hrvatska d.o.o. k.d., dok se za muškarce na trećem mjestu nalazi INA d.d, a žene su odabrale tvrtku MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o.
I zaposleni i nezaposleni najradije bi radili za dm-drogerie markt d.o.o., Lidl Hrvatska d.o.o. k.d. i MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o., dok ispitanici koji se školuju na drugom mjestu poželjnosti navode tvrtku Google Hrvatska d.o.o., a na trećem Microsoft Hrvatska d.o.o.
Za ispitanike iz Zagreba i okolice u deset najpoželjnijih poslodavaca ušao je i Zagrebački holding d.o.o., dok su ispitanici iz Dalmacije na listu deset najpoželjnijih uvrstili Konzum d.d. i ERICSSON NIKOLA TESLA d.d.
Stanovnici Istre i Kvarnera među deset najpoželjnijih poslodavaca navode i tvrtke Valamar hoteli i ljetovališta d.o.o. te Jadran Galenski Laboratorij d.d.
Za stanovnike Sjeverne Hrvatske među top deset poslodavaca našla se i PODRAVKA prehrambena industrija d.d., dok se za stanovnike Središnje Hrvatske u top deset pojavljuje i Belupo d.d.
Stanovnici Istočne Hrvatske su među top deset poslodavaca pozicionirali i KAUFLAND HRVATSKA k.d.
Sigurnost radnog mjesta kao preduvjet poželjnosti poslodavca
Ispitanici kao presudni faktor atraktivnosti poslodavca navode sigurnost radnog mjesta (20%), zatim radnu atmosferu (18%), dok je na trećem mjestu važnosti prilika za napredak u struci (17%).
Najmanje ispitanika (8%) kao presudan faktor atraktivnosti poslodavca navodi priliku za hijerarhijsko napredovanje, a imidž tvrtke (9%) i vodstvo u sektoru (9%) nisu se pokazali naročito bitnim faktorima.
Mladi bi najradije radili u državnim tvrtkama
Najviše ispitanika (35%) želi raditi u privatnoj tvrtki u stranom vlasništvu, a zatim za privatnu tvrtku u domaćem vlasništvu (17%). Na trećem mjestu poželjnosti su hrvatske institucije (16%) i tvrtke u državnom vlasništvu (16%). U stranoj instituciji želju ima raditi 13% ispitanika.
S obzirom na radni status, nezaposleni ispitanici preferiraju tvrtke u hrvatskom privatnom vlasništvu (20%), dok bi zaposleni radije odabrali privatnu tvrtku u stranom vlasništvu (39%). Ispitanici koji se trenutno školuju kao svog idealnog poslodavca vide tvrtku u državnom vlasništvu (19%).
O promjeni poslodavca ne razmišlja svega 10% ispitanika
Trenutno kod svog poslodavca prvog izbora radi 19% ispitanika. S druge strane, čak 90% ispitanika razmišlja o promjeni poslodavca; 60% ih tu pomisao ima često na pameti, a 30% ispitanika ponekad razmišlja o promjeni svog poslodavca.
Svega 17% ispitanika koji su izjavili da rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih čak 42% uopće ne razmišlja o promjeni. Za razliku od njih 54% ispitanika koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca.