velika nestašica / Sve zbog čipa od 3 milimetra: 10% skuplji rabljeni automobili

Najnoviji problem je tranzitna luka u Šangaju koju je zatvorio novi val korone

25.8.2021.
7:00
VOYO logo

Ako u garaži još uvijek imate kakav stari polovni stojadin ili jugo 45 u voznom stanju vi ste sretan čovjek. Možete ga prodati bolje nego ikad prije. Nestašica čipova na svjetskom tržištu dovela je do neviđene nestašice automobila i posljedično do rasta cijena polovnih vozila.

Rabljeni automobili su nikad skuplji. Cijene voze prema gore, proizvodnja ide prema dolje. Nema čipova, pa nema ni novih modela, rabljene automobile zato ćete sada platiti deset posto više nego prij tri mjeseca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
malena stvarčica /

Kako je čip od 12 mm uzbunio svijet: Zbog nestašice poskupjeli automobili, kasne novi pametni telefoni i zatvaraju se tvornice

Image
malena stvarčica /

Kako je čip od 12 mm uzbunio svijet: Zbog nestašice poskupjeli automobili, kasne novi pametni telefoni i zatvaraju se tvornice

Do kraja iduće godine kriza s čipovima bi trebala proći

"Zaista,ovo je kriza. Do sada smo imali više produkcije. Ja se sjećam, u nekim trenucima se govorilo da se godišnje proizvodi po milijun automobila više nego što ih se može prodati ili isporučiti", kazao je Darin Janković, direktor analitičke tvrtke za autoindustriju

Pa je recimo Audi isporučio 50 tisuća automobila manje nego je naručeno. Zbog nedostatka mikročipova, aluminija i drugih sirovina teže je proizvesti auto nego ga prodati. U našim salonima kažu, čeka se kao nikad.

"Da ja sada dođem tu kod vas i želim kupiti auto koliko bi čekala na isporuku?
Zavisi koji automobil. Prosječni rokovi kod novih automobila su +120 dana, neke automobile čekati će te 270 dana, a neke preko 300 dana", pojasnio je Dimitrije Trbović, predsjednik Uprave tvrtke za prodaju rabljenih automobila

Dakle, gotovo godinu dana. Sve zbog čipa od 3 milimetra kojih u prosječnom automobilu ima između 50 i 150 komada. A kako ih ni najveća kompanija u Tajvanu ne može proizvesti koliko ih svijet treba, novi automobili čekaju, posebno oni koji imaju dodatnu opremu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa


"Automobili se proizvode i dalje. Oni se gomilaju na zalihama proizvođača, i čekaju na dolazak u Hrvatsku. I sad taj dolazak koji je u normalnim okolnostima trajao 15-20 dana sada se to penje i do 2 mjeseca jer nedostaju dijelovi za završetak proizvodnje", rekao je Trbović.

Veliki proizvođači zatvaraju svoje tvornice, produljuju godišnje za radnike, smanjuju proizvodnju za 40 posto jer jednostavno nemaju s čime proizvoditi. Najnoviji problem je tranzitna luka u Šangaju koju je zatvorio novi val korone. Zbog toga su druge luke zagušene i jednostavno ne stignu sve isporučiti na vrijeme.

"Zapravo svi imaju problema sa dostupnošću materijala to se sada vidi u produkciji. Nije kod svih isti problem je kod nekih modela, neki posebnih modela, ali generalno situacija nije dobra", tvrdi Janković.

Na kupnju novog ili rabljenog automobila možda biste trebali pričekati do kraja iduće godine kada bi kriza s čipovima trebala proći, a cijene vratiti na normalno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo