Vatrogasni zapovjednici sedam jadranskih županija na sastanku u Zadru iskazali su nezadovoljstvo. Od Vlade traže osnivanje jedinstvene vatrogasne organizacije te ističu da je najavljeno ukidanje broja 93 u suprotnosti sa zakonima Europske unije.
Vatrogasni zapovjednik Splitsko-dalmatinske županije Dražen Glavina je upozorio da Državna uprava za zaštitu i spašavanje sezonskim vatrogascima još nije isplatila plaću za lipanj u iznosu od tri tisuće kuna, iako je vlada osigurala taj novac.
Županijski vatrogasni zapovjednici od Istre do Dubrovnika smatraju da je Državna uprava za zaštitu i spašavanje prevelika. Također su upozorili da sezonski vatrogasci još rade bez opreme za gašenje iako je već sredina srpnja.
Za neučinkovitost, ali i ucjenjivanje vatrogasnih zapovjednika prozvan je ravnatelj DUZS-a Damir Trut.
DUSZ: Bit će plaća!
Iz DUZS- a su u četvrtak popodne odgovorili da su obrađni dostavljeni, kako ističe, ispravni zahtjevi za lipanj te da su odgovarajući nalozi proslijeđeni na plaćanje iz Državne riznice.
U vezi s upozorenjem da sezonski vatrogasci rade bez opreme za gašenje, DUSZ u priopćenju navodi kako je prošlih godina nabavljeno 3000 kombinezona od kojih je 2008. više od tisuću dostavljeno vatrogasnim zajednicama uz obalu za angažirane sezonske gasitelje.
"Kad je riječ o ovogodišnjoj nabavi "oko 500 vatrogasnih kombinezona", oni su planska pričuva za moguće žurne dodatne potrebe. Riječ je zapravo o 485 kombinezona za koje je postupak nabave pokrenut neovisno o zapošljavanju sezonskih vatrogasaca", stoji u priopćenju.
Vatrogasni zapovjednici su ustvrdili da je ukidanje broja 93 suprotno zakonima Europske unije, a DUZS u priopćenju pak navodi da je europski broj za hitne službe uveden uredbama Europske komisije i odgovarajućim hrvatskim zakonima.
U Hrvatskoj je u primjeni od 2005. te je, zaključno s prosincem 2009., na broj 112 zaprimljeno 7.477.006 poziva, a samo prošle godine 1.752.912. Od svih poziva lani 89.131 poziv preusmjeren je vatrogascima. Sustav 112 djeluje u 20 županijskih centara u kojima 160 operatera zaprima pozive građana na hrvatskome jeziku i sedam stranih jezika.
Kad je riječ o brzini odgovora na poziv, 78 posto poziva rješava se u deset sekunda, a gotovo svi pozivi obrade se u 20 sekunda. Po izvješću Europske komisije za 2009., hrvatski sustav 112 među boljima je u konkurenciji 27 članica Europske unije i Norveške, stoji među ostalim u priopćenju DUZS-a.