Ako vam vlak kasni 60 i više minuta, odsad možete tražiti odštetu i to 25 posto od cijene karte ako se radi o kašnjenju od 60 do 119 minuta, a 50 posto cijene karte ako vlak kasni više od 120 minuta, piše u četvrtak Večernji list.
Jučer je stupila na snagu Uredba (EZ-a) br. 1371/2007 Europskog parlamenta i Vijeća o pravima i obvezama putnika u željezničkom prometu kojom je propisano kad putnici u željezničkom prometu imaju pravo na naknadu zbog kašnjenja, donosi dnevnik.
U HŽ Putničkom prijevozu (HŽPP) navode da je u tom slučaju uz popunjeni zahtjev za ostvarivanje prava putnika potrebno priložiti originalnu kartu koju je ovjerio vlakopratitelj u vlaku ili blagajnik.
Zahtjev i ovjerenu kartu zatim je potrebno poslati poštom na adresu: HŽ Putnički prijevoz, Prodaja i marketing, Strojarska cesta 11, 10.000 Zagreb. Naknada za kašnjenje, objašnjavaju u HŽPP-u, bit će isplaćena sukladno podacima navedenim u zahtjevu.
Ako je naknada za kašnjenje manja od četiri eura - zaboravite
Napominju i da se isplata naknade ne odnosi na subvencionirane karte, karte koje su prodali drugi željeznički prijevoznici i karte željezničkih radnika za odlazak na posao ili službeno putovanje.
Naknada za kašnjenje isplaćuje se u roku od mjesec dana od podnošenja zahtjeva za ostvarivanje prava putnika. Umjesto naknade za kašnjenje putnik može odabrati vaučer za putovanje u vrijednosti naknade, pojasnili su u HŽPP-u, uz napomenu da naknada za kašnjenje koja iznosi manje od četiri eura u kunskoj protuvrijednosti neće biti isplaćena.
Zahtjev za ostvarivanje prava putnika može se preuzeti na web stranicama HŽPP-a, donosi Večernji list.