Testiranje opsluživanja zrakoplova ovih je dana, naime, moralo biti obustavljeno i to zbog nemogućnosti osiguranja sigurnosti protoka robe i putnika na križanju servisne ceste i staze za vožnju, piše Večernji list.
Civilni zrakoplovi 'križali' bi se s MiG-ovima
Stvar je u tome da su koncesionari naumili da osim stajanke za zrakoplove ispred novog terminala koriste i stajanku kod stare zgrade. a u tom slučaju civilni bi se zrakoplovi i servisna vozila koja idu prema staroj stajanci ili od nje prema novom terminalu križali s MiG-ovima Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. U Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe (HKZP) zaključili su da je to sigurnosni problem koji mora biti riješen kako bi se nastavila testiranja opsluživanja zrakoplova. Stvar je u tome, piše Večernji list, što MiG-ovi moraju biti u zraku u što kraćem roku nakon što dobiju zapovijed, a istodobno bi im se na putu prema uzletno-sletnoj stazi mogli naći civilni zrakoplovi, autobusi koji prevoze putnike do zrakoplova i iz njih ili servisna vozila.
Stručnjaci kažu da tog problema ne bi bilo kada bi koncesionari koristili samo novu stajanku. No, morat će koristiti i staru jer je ispred novog terminala samo 13 stajanki dok ih je ispred starog 23.
Nađeno rješenje - bit će postavljene rampe
Večernji list doznaje da je rješenje ovog potencijalnog problema nađeno u postavljanju rampe koja će se spuštati kada ratni avioni trebaju poletjeti.
No, u tom slučaju, upozoravaju stručnjaci, mogao bi nastati problem s kašnjenjem civilnih zrakoplova koji bi morali čekati da se rampa digne. Najbolje rješenje, po njihovom mišljenju, bio bi podvožnjak, ali sada nema vremena za njegovu gradnju.
U HKZP-u kažu da svi partneri s nizom stručnjaka intenzivno rade na sigurnosnim procjenama te da je tijekom prvog tjedna testnih operacija na novom terminalu uočena potreba za poboljšanjima.