jedini koji se naplaćuje /

Unija Kvarnera od Ustavnog suda traži da poništi naplatu mostarine na Krčkom mostu

Image
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

U ustavnoj tužbi se Unija Kvarnera poziva na više članaka Ustava, tvrdeći da se oni krše naplatom mostarine na Krčkom mostu

2.1.2019.
14:35
Nel Pavletic/PIXSELL
VOYO logo

Politička stranka Unija Kvarnera podnijela je posljednjeg dana prošle godine zahtjev Ustavnom sudu za ispitivanje ustavnosti odluke o naplati prolaska Krčkim mostom te je, kako je u srijedu kazao član Senata stranke Marko Boras Mandić, optimistična da će se do kraja 2019. godine ukloniti naplatne kućice.

Boras Mandić, ujedno zamjenik primorsko-goranskog župana, u izjavi za novinstvo je kazao da je Unija Kvarnera ovime ostvarila ono što je najavila prošle godine, a to je da će podnijeti ustavnu tužbu ako se do kraja 2018. godine ue prestane naplaćivati mostarina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Argumenata za tužbu je mnogo, a osnovni je da je ovo jedini most u Hrvatskoj s naplatom prolaza, rekao je Mandić, koji je i amjenik primorsko-goranskog župana. Odlukomi Vlade Ive Sanadera iz 2007. godine Krčki most je "na neprirodan i nasilan način" stavljen u sustav Autoceste Rijeka-Zagreb, a svi se možemo složiti da to nije objekt preko kojege se iz Rijeke stiže u Zagreb ili se iz Zagreba dolazi, rekao je Boras Mandić. Uvođenje Krčkog mosta u sustav Autoceste Rijeka-Zagreb bila je samo pravna osnova da se može nastaviti naplaćivati mostarina, a mi ćemo je ovom tužbom srušiti, naglasio je.  

 Smatra da je to ostao jedini most pod naplatom u zemlji zbog inercije, jer su sve vlade zadržavale naplatu mostarine birajući liniju manjeg otpora, kazao je. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mandić tvrdi da novac prikupljen od mostarine odlazi u središnju državnu blagajnu i da se koristio se za razne namjene.

„Priča o tome da se mora naplaćivati mostarina zbog održavanja mosta ne stoji, jer što je onda s održavanjem Masleničkog ili Paškog mosta, Mosta Franje Tuđmana u Dubrovniku, svih zagrebačkih ili osječkih mostova“, rekao je. Ako je temelj naplate potreba održavanja mosta, naplata morala uvesti i na sve druge mostove, zaključio je.

Na pitanje smatra li Unija Kvarnera da bi se trebala ukinuti naplata prolaza još nekim objektima ili prometnicama u Županiji, kao što Primorsko-goranski savez (PGS) traži oslobođenje od plaćanja tunelom Učka i autocestom kroz Gorski kotar za lokalno stanovništvo, Boras Mandić je kazao da su argumenti za naplatu prolaza tunelom Učka slični kao i za Krčki most. Besplatni prolaz autocestom Rijeka-Zagreb kroz Gorski kotar bi stanovnicima toga kraja trebalo omogućiti uvođenjem „Goranske iskaznice“ ili na neki sličan način, rekao je.

U ustavnoj tužbi se Unija Kvarnera poziva na više članaka Ustava, tvrdeći da se oni krše naplatom mostarine na Krčkom mostu, a među njima su temeljna ustavna načela slobode i jednakosti, s obzirom na to da se u Hrvatskoj drugdje ne naplaćuje prolaz ni novoizgrađenim mostovima i tunelima, a posebno ne onima sagrađenim odavno, poput Krčkog mosta. Nadalje, poziva se i na ugrožavanje poduzetničke i tržišne slobode, s obzirom na to da je Krčki most jedina cestovna poveznica Krka s kopnom, a i Cres te Lošinj uglavnom ovise o prometu njime. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uniju Kvarnera osnovali su 2017. godine u Rijeci uglavnom bivši članovi Hrvatske narodne stranke (HNS), koji su tu stranku napustili nakon političkih preslagivanja na državnoj i regionalnoj razini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo