Iako je ovo specifična godina za turizam, u kojoj su posebnu pažnju dobili domaći turisti jer zbog okolnosti čine značajniji udjel prometa nego prijašnjih godina, i dalje su na snazi zakonske odredbe koje zabranjuju pružanja jeftinije usluge na temelju državljanstva - kažu u Ministarstvu turizma, odgovarajući na upit Poslovnog dnevnika o diskriminacijskoj politici cijena.
Naime, mnogi se domaći gosti hvale kako su u restoranima na Jadranu dobili popust od 25 posto na večeru samo zato jer su - domaći. No, pitanje je bi li tako reagirali da im se u nekom restoranu u inozemstvu obrok naplati za četvrtinu višu cijenu samo zato što su tamo stranci.
Propisane kazne od 3000 do 50.000 kuna
Riječ je, piše Poslovni dnevnik, o dugogodišnjoj boljci nekih (ne svih) hrvatskih ugostitelja, koja se očito nastavlja unatoč visokim kaznama propisanima zakonom. Zakonom o uslugama, primjerice, propisano je da se na primatelja usluga ne mogu primjenjivati diskriminirajući zahtjevi uvjetovani državljanstvom te mjestom prebivališta i boravišta. Navedena odredba se primjenjuje i na opće uvjete pristupa usluzi, koju pružatelj usluge stavlja na raspolaganje široj javnosti, osim u slučajevima kada su objektivno opravdani različiti uvjeti pristupa usluzi. Za kršenje navedene odredbe propisana je novčana kazna od 3000 do 50.000 kuna, ističu u Ministarstvu turizma.
Također podsjećaju da je Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti propisano da je u obavljanju ugostiteljske djelatnosti ugostitelj dužan istaknuti cijene usluga na hrvatskom i najmanje jednom svjetskom jeziku, na način dostupan gostima, i pridržavati se istaknutih cijena. Gostu je dužan izdati čitljiv i točan račun za svaku uslugu, s naznakom vrste, količine i cijene pruženih usluga, odnosno popusta. Kazna za kršenje ovih odredbi je od 2500 do 20.000 kn. Ako ih već nije briga za prava i sentiment gostiju, rijetko tko si u ovoj kriznoj godini može priuštiti da ostane bez 70.000 kuna zbog ovakvog gafa.