Opet se zadnjih dana piše o taksistima, a sada su za Dalmaciju danas progovorili splitski Uberovci.
"Kakvi su nam došli gosti, i triba ih oderat“, rekao je jedan taksista.
"Tribali bi se skupit nas 20 iljada i otić se popišat po centru Londona!“
Ove sezone, govore, ima manje ljudi, turista, tako im se čini na cesti, a ima više taksista. Takav razvoj situacije, uz poteze njihovog poslodavca tj. Ubera ponukao ih je na ovaj istup.
POGLEDAJTE VIDEO: Prometni kaos i tisuću dubrovačkih taksista. pričali smo s vozačicom, ali i turistima koji kažu da su preskupi
Za četvrtak u 17 sati na Poljudu je naime zakazano prosvjedno okupljanje taksista i štrajk kojim bi skrenuli pažnju na vlastitu situaciju.
"Uber uzima 25 posto provizije, a niti što plaćaju državi, poreze ili bilo što, a niti nas vozače na bilo koji način podržavaju, njima nije važno da nama na cesti život bude lakši. Ne, njih praktički ništa takvog ne zanima osim vlastite zarade. Recimo, na području cijelog grada postoji šest tzv. pick-up pointova, ali to je službeno. A u stvarnosti klijente kupimo bilo gdje, a kako se često događa da ih treba pričekati i više od nekoliko minuta, dobijemo kazne od prometnih redara ili policije! To Uber nije briga. Ove zime su uveli tarifu 'saver', pod izlikom da će biti jeftinije našim ljudima zimi pa će koristiti tu uslugu, a mi ćemo ipak nešto voziti... Ta je tarifa ostala i zapravo znači više vožnji za manje novaca, sada je minimalna cijena koja uključuje dovoljno kilometara po gradu da se često koristi, 3,20 eura. A prošle godine je minimalna cijena bila 38 kuna?! Da ne govorim da za nam sa tu cijenu sjednu četiri 'mazguna' koje još vozimo na različite adrese jer su 'usput': praktički smo jeftiniji od Prometa, vozimo od vrata do vrata za 0,80 eura po osobi?!“, govore.
Ne provjeravaju kakva su vozila
Dodaju da Uber traži njihove fotografije uz aute kako ne bi više vozača koristilo isto vozilo, no ne zanima ih u kakvom je stanju to vozilo.
"Da znate kakve karampane se voze, gume su ćelave na barem pola auta, a u kakvom stanju budu vozači nakon deset sati smjene da i ne govorimo. Barem dva puta tjedno se svakome od nas dogodilo da korisnici ne plate - jednostavno naruče vožnju s gotovinskim plaćanjem, a onda kažu da nemaju novaca, da su zaboravili novčanik,... Uber to ne zanima, ankete koje provode među vozačima su samo maska, nikad se ništa ne mijenja na bolje. Sad su uveli fleksibilnu proviziju, uzimaju nam varijabilni postotak između 18 i 35 posto uz objašnjenje da će nam biti bolje, ali uz neke dodatne uvjete koji cijelu priču čine nepovoljnom po nas! Povremeno imaju kao neke akcije, recimo daju 50 eura ako ste imali više od 40 vožnji u tjednu, ali sve je to slabo - jedino je trošak goriva ostao isti, sve ostalo je otišlo skoro duplo.
Teško je doći do odgovornih jer se na centrali stalno javljaju BOT-ovi.
Taksisti kažu da su klijenti naučili na brojne lukavštine kako bi prošli povoljnije. „Naručuju jeftiniju varijantu, a onda se pojave s dvije-tri goleme torbe svaki, naručuju lokacije do granice jeftinijih, a onda traže 'još samo tih 500 metara', naručuju taksi u kružnom toku, povraćaju po autu, vrijeđaju, a onda nam daju lošu ocjenu... Još nam je dobro kakve goste imamo“, ispričali su.
"Mi smo realno bili zadovoljni kad je došao Uber, kad je došlo do liberalizacije tržišta, a posao je bio na granici gospodskog. Ali sad je rudarenje“, kažu, dodajući da se slažu da vožnja od Splita do aerodroma ne može biti što eura, ali ne može biti ni 20 eura!
"I u tome je korijen problema, u činjenici da država ne pruža zaštitu niti je postavila pravila, Uber nije briga za nas, a sve bi trebalo poštenije organizirati“, kazali su.
Za komentar smo zamolili i Uber, a njihov odgovor objavit ćemo kada nam ga dostave.