ŠTO NAPISATI? /

U ovom slučaju kazna prometne policije mogla bi pasti u vodu

Image
Foto: PU ličko-senjska

Da vrijedi pisati prigovor, izgledno je kada se prometna kazna osporava zbog "problematičnog mjesta" na kojemu je policijski službenik zaustavio vozilo

30.4.2022.
12:40
PU ličko-senjska
VOYO logo

Pokušaji vozača da prođu bez kazne i nisu neka novost. Pisanje prigovora također, a praksa pokazuje da je potez isplativ kada za njega postoji uporište u zakonu.

Da vrijedi pisati prigovor, izgledno je kada se prometna kazna osporava zbog "problematičnog mjesta" na kojemu je policijski službenik zaustavio vozilo, piše Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, pogled u Zakon o sigurnosti prometa na cestama, pa i u temeljem njega donesen Pravilnik o načinu postupanja policijskih službenika u obavljanju poslova nadzora i upravljanja prometom na cestama, otkriva da takva "problematična mjesta" zapravo ne postoje. Ili su, barem, dobro skrivena i predstavljaju sklizak teren za podnositelje prigovora zato što se u konačnici sve svodi na sigurnosnu procjenu policajca.

Image
koristi će imati i građani /

Prometna policija dobila novu opremu: Očekuju se brži alkotesti i očevidi, 28 kombija kreće u akciju

Image
koristi će imati i građani /

Prometna policija dobila novu opremu: Očekuju se brži alkotesti i očevidi, 28 kombija kreće u akciju

Nadalje, u članku 17. spomenutog Pravilnika, primjerice, stoji da su policijski službenici prilikom nadzora prometa "dužni zaustavljanje obavljati na dijelu ceste uz desni rub kolnika u pravcu kretanja, tako da ostali sudionici u prometu mogu pravovremeno uočiti zaustavljena vozila, vodeći pri tome računa da ne ometaju promet ili ugrožavaju vlastitu sigurnost ili sigurnost drugih sudionika u prometu".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz ovoga se da iščitati da je gotovo svako mjesto pogodno za zaustavlja, sve dok se odvija uz desni rub kolnika. Međutim, niti to nije uvjet. Već u sljedećoj rečenici piše da se "zaustavljanje može obaviti i sa suprotne strane ceste, ako to zahtijevaju razlozi sigurnosti". No, o kojim sigurnosnim razlozima je riječ nije navedeno. Sve je zato prepušteno procjeni policijskog službenika.

Saznaje se i da se "zaustavljanje vozila u pravilu obavlja na mjestima gdje se vozilo cijelom svojom površinom može ukloniti s kolnika". Dakle, samo "u pravilu". Upravo stoga, ispada da policija nadzor prometa u skladu s propisima može obavljati i tamo gdje nema baš nikakvih uvjeta da zaustavljeno vozilo u konačnici makne s ceste.

No, tu se otvara i jedina prava prilika za prigovor. U Pravilniku, naime, stoji da u slučaju svakog zaustavljanja na kolniku "na policijskom vozilu mora biti upaljeno plavo rotacijsko svjetlo, a policijsko vozilo mora se nalaziti iza vozila koje je zaustavljeno". Ovdje, dakle, nije korištena konstrukcija "u pravilu", nego riječ "mora", pa u slučaju da policijski službenici zanemare ovu obavezu postoji dobar temelj za prigovor.

Valja znati da se po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama kolnikom ne smatraju autobusna stanica, benzinska postaja, parkiralište, poljski i šumski putovi… Kolnikom se, pak, smatra zaustavna traka na autocesti. II tu je propisano da u slučaju zaustavljanja koje se na autocesti u pravilu obavlja na "za to prikladnom mjestu", ali "u osobito opravdanim slučajevima" može biti obavljeno i u zaustavnoj traci - na policijskom vozilu moraju biti uključeni svjetlosni znakovi, a policijsko vozilo mora se nalaziti iza zaustavljenog vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo