pojačan nadzor /

U lučkim kapetanijama na hrvatskoj obali provedena koordinirana akcija kontrole sigurnosti

Image

Na pitanja novinara zaustavljenim putnici i voditelji brodica jednoglasni su u ocjeni da je glisiranje, odnosno prebrza vožnja uz obalu najopasnija

10.8.2017.
15:44
VOYO logo

Na području svih osam lučkih kapetanija na hrvatskoj obali u četvrtak je provedena koordinirana akcija pojačanog nadzora u morskom prometu "Sigurna plovidba 2017“, kojom su kapetanije i njihove 72 lučke ispostave u suradnji sa Službom za nadzor i upravljanje pomorskim prometom posebno kontrolirale glisiranje u bilizini obale, kao jedan od najčešćih i najopasnijih prekršaja na moru.

Pojačano se nadzirala i brzina kretanja brodica uskim kanalima i na udaljenosti do 300 metara od obale, ali i preveliko udaljavanje kupača od obale, odnosno izvan obuhvata prirodnih i uređenih plaža. Pojačano su se kontrolirali i iznajmljivači plovila te brodovi koji prevoze putnike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovakve akcije provode se zbog sve većeg pomorskog prometa hrvatskim dijelom Jadrana, a cilj je pokazati spremnost i učinkovitost svih koordiniranih službi u nadležnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Procjenuje se da u jeku turističke sezone hrvatskim morem u prosjeku plovi 170.000 čarter plovila, među kojima je registrirano oko 30.000 sportskih i rekreativnih plovila. 

Prije isplovljanja broda "Vid" Lučke kapetanije Rijeka u akciju kod Krčkog mosta, novinarima je lučki kapetan Darko Glažar kazao da su ovakve akcije nužnost s obzirom da je na području ove kapetanije iznimno velik broj brodica, i to 25.000 registriranih uz još 12.000 za koje su izdane vinjete. Izvijestio je kako je ove sezone dosad kontrolirano oko tisuću brodica, pri čemu je utvrđeno da ih je 160 bilo u prekršaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posada broda s novinarskim ekipama krenula je iz riječke luke put Krčkog mosta u uski kanal pod jednim od lukova. Zaustavljeno je pet brodica, o kojih su na četiri bili turisti iz Slovenije koji u Hrvatskoj ljetuju dugi niz godina, a ni na jednom plovilu nije utvrđen prekršaj.

Na gumenjaku je obitelj s dvoje djece propisno opremljene prslucima za spašavanje odlazila na kupanje na neku od obližnjih plaža, u brodici je djed koristio priliku vozeći se uz Krk te podučavajući unuka tehnikama plovidbe, četveročlana posada glisera iz Pirana svake godine provede po tjedan do dva na ovdašnjem moru i prilično je iskusna, kako je ocijenio voditelj brodice. Druga brodica sa slovenskim putnicima bila je nešto manje iskusna, pa im je trebalo nešto više manevara da pristanu uz brod "Vid", no pokazalo da i oni imaju svu potrebnu dokumentaciju i opremu na brodici.

Na pitanja novinara zaustavljenim putnici i voditelji brodica jednoglasni su u ocjeni da je glisiranje, odnosno prebrza vožnja uz obalu najopasnija. Prema nekima, još opasniji su vozači skutera koji mogu voziti vrlo brzo, te često neoprezno. Pozdravljaju akciju, ali i dodaju da su nautičari čuli najavu ove današnje pa su zato uglavnom oprezniji i više poštuju pravila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo