Naime, svi znaju za zakonsku odredbu da kontrolor ZET-a nema pravo zadržati putnika bez karte ni na koji način. Drugim riječima, švercate li se, nitko vam ne može baš ništa. Oni koji bi mogli imati ovlasti zadržati putnika bez karte, i to do dolaska policije, su zaštitari. No, ZET ih do sada nije koristio, za razliku od HŽ-a, koji je takvu praksu imao još 2009. godine.
Razmatranje mogućnosti angažiranja zaštitara koji bi išli u pratnji kontrolora potaknuo je incident u autobusu na relaciji Velika Gorica – Zagreb kad je kontrola uhvatila putnika bez karte, a vozač je zaustavio autobus pun putnika do dolaska policije kako švercer ne bi pobjegao jer mu ZET-ovci nemaju pravo onemogućiti slobodu kretanja.
U ZET-u razrađuju nekoliko modela
Hoće li se uskoro i zaštitari naći u ionako pretijesnim tramvajima i busevima zagrebačkog javnog prijevoza, Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a, nije želio ni potvrditi ni opovrgnuti rekavši da su to samo nagađanja.
''Moramo se ponašati odgovorno i smanjiti švercanje koliko je to moguće. U razradi je nekoliko modela'', rekao je Jurić za Danas.hr.
Na konkretno pitanje o zaštitarima, samo je kratko rekao da su te informacije u medije došle vjerojatno zbog ovlasti zadržavanja ljudi, koje u Hrvatskoj ima samo policija i zaštitari.
Drugim riječima, čitamo li između redaka, vjerojatnost da nas u tramvajima čuvaju zaštitari i nije tako nevjerojatna kako se isprva činilo.