TURISTIČKA SEZONA USRED PANDEMIJE NIJE BILA LOŠA, ALI... / Domaća turistička poduzeća ipak su pretrpjela teške udarce

Image
Foto: Srećko Niketić / PIXSELL

U domaćim kompanijama kažu da bi povratak na rezultate iz rekordne 2019. godine turistički sektor mogao ostvariti tek 2022. godine ili čak godinu dana kasnije

3.11.2020.
22:57
Srećko Niketić / PIXSELL
VOYO logo

Zahvaljujući izlasku iz lockdowna početkom ljeta, turistička sezona ipak nije doživjela potpuni fijasko. Štoviše, Hrvatska ej zabilježila najbolji turistički rezultat na cijelom Mediteranu. Pa ipak, pandemija Covida-19 odvela je najveće domaće turističke kompanije u minuse, pokazali su financijski rezultati za treći kvartal ove godine, piše Poslovni dnevnik.

Ugrubo računavši, bez većih korekcija cijena ostvarena je trećina lanjskog prometa i prihoda. Autokampovi su imali puno bolji promet od hotela, luksuzni hoteli od "konfekcijskih", a Istra je bila uspješnija od Dalmacije. Sve u svemu, u turističkim kompanijama kažu da bi povratak na rezultate iz rekordne 2019. godine turistički sektor mogao ostvariti tek 2022. godine ili čak godinu dana kasnije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
STIGLI REZULTATI TURISTIČKE SEZONE: /

U zemlju je ovaj mjesec ušlo 76 posto manje turista nego isti mjesec lani, godišnji pad od 49 posto

Image
STIGLI REZULTATI TURISTIČKE SEZONE: /

U zemlju je ovaj mjesec ušlo 76 posto manje turista nego isti mjesec lani, godišnji pad od 49 posto

Valamar ima trećinu prihoda manje nego lani

Najveća kompanija Valamar Riviera u devet mjeseci ove godine ostvarila je 2,2 milijuna noćenja i ukupne prihode od 673 milijuna kuna, odnosno 33 posto prihoda prethodne godine. Na razini poslovne godine Valamar Riviera očekuje ostvariti neto gubitak, ali i pozitivan novčani tijek uz operativnu dobit u rasponu od 100 do 115 milijuna kuna, ističu u kompaniji. Valamar je ove sezone imao otvorena 24 hotela i ljetovališta, te svih 15 kamping ljetovališta u osam jadranskih destinacija, u kojima je radilo više od 4400 zaposlenika. Od početka pandemije u Valamaru je boravilo gotovo 300.000 gostiju, nije zabilježen niti jedan slučaj prijenosa zaraze u njegovim hotelima i ljetovalištima, očuvana su sva radna mjesta, ističu u kompaniji. Ipak, još su oprezni s narednim ulaganjima. Započete projekte će dovršiti, a sva ostala ulaganja pauzirat će u narednih 12 do 24 mjeseci.

Što se tiče ostalih domaćih turističkih kompanija, rapska Imperial Riviera u trećem tromjesečju je ostvarila oko 42 posto prošlogodišnjih prihoda od prodaje. Ostvareno je 90,1 milijuna kuna prihoda od prodaje, operativna dobit iz poslovanja iznosi 32,4 milijuna kuna, što je pad od gotovo 71 posto u odnosu na lanjskih 110 milijuna kuna EBITDA.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neki preživljavaju uz moratorij na kredite

Maistra je ove sezone uspjela dosegnuti 45 posto lanjskog prometa, ostvarivši 546,4 milijuna kuna poslovnih prihoda. Ta je grupa ukupno ostvarila 41 posto lanjske razine volumena, odnosno 44 posto u trećem kvartalu, a najmanji pad volumena ostvaren je u kamping segmentu, te u luksuznom dijelu portfelja. Maistra je kumulativno imala gubitak od 18,4 milijuna kuna, piše Poslovni dnevnik.

Plava laguna u prvih devet mjeseci ostvarila je 1,56 milijuna noćenja, što je 34 posto lanjskih. Hoteli i apartmani pritom su imali pad od čak 74 posto, a kampovi su završili treći kvartal s padom od 58 posto. U prvih devet mjeseci Plava laguna je imala 433 milijuna kuna poslovnih prihoda ili 61 posto manje nego lani u istom razdoblju. Nominalna razina operativne zarade grupe bez Jadranskih luksuznih hotela (EBITDA) iznosi 134,7 milijuna kuna, ili 27 posto lanjske zarade. Gubitak grupe, uključujući JLH, iznosi 70 milijuna kuna, odnosno 44,5 milijuna kuna bez dubrovačkih hotela. Plava laguna zatvorila je sve objekte u Poreču i Umagu, a do iduće godine planiraju preživjeti i uz moratorij na kredite na godinu dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Blaži pad tvrtki s jakom ponudom kampiranja

Prihodi pulske Arena Hospitality Grupa, posluje i u Njemačkoj i Mađarskoj, u prva tri kvartala pali su gotovo 67 posto, na 228,7 milijuna kuna, a EBITDA iznosi 18,6 milijuna kuna, dok je u prvih devet mjeseci 2019. iznosila 249 milijuna kuna. Prihodi od smještaja bilježe pad od 67 posto u odnosu na prošlu godinu kao rezultat prepolovljenog stupnja zauzetosti na 27,1 posto, te pada prosječne cijene smještaja za 9,5 posto. U Hrvatskoj su ukupni prihodi Arene smanjeni za gotovo 69 posto, na 156 milijuna kuna, uz pad prosječne cijene smještaja za 11 posto. EBITDA iznosi 23,7 milijuna kuna, za razliku od lanjskih 190 milijuna kuna u prošloj godini, piše Poslovni dnevnik.

Jaka kamping ponuda osigurala je zadarskom Turisthotelu manji pad od prosjeka Dalmacije. U prvih devet mjeseci Turisthotel je ostvario ukupno 333.559 noćenja, što je pad od 60 posto. Pritom je turističko naselje Zaton imalo značajno bolji rezultat nego hostel Forum, koji je imao pad noćenja od 86,2 posto u odnosu na prošlu godinu. Ukupni konsolidirani prihodi Grupe iznose 141 milijun kuna, što je pad od 52 posto. Operativna dobit EBIT iznosi 12 milijuna kuna, za razliku od lanjskih 109 milijuna, a EBITDA je 59 milijuna kuna, dok je prošlu godinu iznosio 155 milijuna kuna. Bruto dobit Grupe iznosi 12,8 milijuna kuna, dok je prošlu godinu iznosila 114,3 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo