TURISTIČKA SEZONA JE POČELA, NEKAKVE BROJKE IMAMO, ALI...: /

Dvije stvari nam ne daju pravo na optimizam

Image
Foto: Srećko Niketić / PIXSELL
12.4.2021.
14:22
Srećko Niketić / PIXSELL
VOYO logo

Turistička prednost Hrvatske je što je lako dostupna automobilom turistima iz susjednih zemalja koji žele siguran odmor uz i dalje solidan zdravstveni sustav. No, epidemiološka situacija i niska procijepljenost ne daju nam pravo na optimizam u nadolazećoj turističkoj sezoni, koja tradicionalno počinje nakon Uskrsa.

"Za ovu godinu bih rekla za Zagreb da se turistički ipak neka kretanja mogu primijetiti i da je u Zagrebu ipak spavalo oko 160.000 naših turista. Naravno da su polovica od toga broja bili naši dragi gosti iz drugih dijelova Hrvatske, no ipak imamo i registriranja noćenja stranih gostiju u Zagrebu i veseli me reći da je svako šesto noćenje u Republici Hrvatskoj bilo u našem glavnom gradu", rekla je za Dnevnik.hrMartina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Biser Jadrana, Opatija, također bilježi konkretne turističke brojke, unatoč nepovoljnoj situaciji. "Opatija je jedna od rijetkih destinacija koja radi 365 dana u godini. U ova tri mjeseca u Opatiji je ostvareno oko 45.000 noćenja i oko 20.000 dolazaka", rekla je Suzi Petričić, direktorica Turističke zajednice Grada Opatije.

Image
HRVATI SPASILI USKRSNI VIKEND: /

Bilo je nešto i stranaca, ali domaći su najviše pohrlili. Neki hoteli su bili gotovo popunjeni

Image
HRVATI SPASILI USKRSNI VIKEND: /

Bilo je nešto i stranaca, ali domaći su najviše pohrlili. Neki hoteli su bili gotovo popunjeni

Nema poticaja domaćim turistima

Iako bi fokus ove godine trebao biti na privlačenju inozemnih gostiju, ne smiju se zaboraviti niti domaći turisti. Naime, žitelji Lijepe naše ove godine neće dobiti nikakav financijski poticaj za ljetovanje na našem dijelu Jadrana. U drugim članicama Europske unije, vlasti se svim silama, pa i na ovaj način trude zadržati stanovništvo unutar svojih granica. No, neki će vjerojatno biti primamljeni turističkom ponudom metropole i obale.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nudimo niz lijepih, rekla bih, neinvazivnih sadržaja i projekata Zagrepčanima i našim gostima. Tu je i jedan od projekata koji je Turistička zajednica pokrenula zajedno s umjetnicima koji su prepoznati i u Zagrebu, ali i u ovim dijelovima Europe kao street art umjetnici. To je Herman Gollubé i jedan naš projekt zagrebačkog triptiha gdje ćemo ove krasne scene ulične umjetnosti pokazati svim našim gostima i na taj način ipak uljepšati ovaj drugi dio Zagreba. Obnavljanje Zagreba je u tijeku, međutim čini mi se da ipak Zagreb ima dušu i ima onu atmosferu koja može privući goste u metropolu", smatra Bienenfeld.

Oni koji dođu u Opatiju moći će uživati u onome što svaki čovjek vrlo često poželi - miru i dobroj hrani. "Uskrs je period kada Opatija u normalnim okolnostima ostvaruje značajan turistički promet. Ove godine brojke neće biti one na koje smo navikli, za razliku od prijašnjih godina kada se najveći broj noćenja ostvarivao od stranih gostiju. Ove godine dominirat će domaći gosti i, naravno, za njih smo pripremili brojne aktivnosti. Dobro smo se pripremili, naši hotelijeri pripremili su posebne pakete s naglaskom na vrhunsku gastronomiju, s naglaskom na spa i wellness-programe. Turistička zajednica grada Opatije prigodno je uredila cijeli grad, a posebno našu šetnicu Lungomare i sve naše parkove", objasnila je Petričić.

Šansa u nacionalnom planu oporavka

No, situacija ne ovisi samo o ponudi. "Situacija ovisi o tome što će se dogoditi na inozemnih tržištima, a što kod nas. U problemu smo, odnosno u težoj situaciji jer je naša domaća potražnja u odnosu na druge države puno manja, imamo jako malo domaćih turista. Drugo, naš je marketinški budžet u odnosu na neke budžete nekih drugih turističkih zemalja mnogo manji i ograničen", objasnio je bivši ministar turizma Ivan Herak.

Hrvatska je lani u tri ljetna mjeseca mjeseca izgubila 3,25 milijardi eura zarade od turizma. Stoga Nacionalni plan oporavka i otpornosti predviđa reformu i transformaciju Hrvatske i u sektoru turizma. "Temelj tog nacionalnog plana je oporavak održivosti i nacionalna razvojna strategija. Glavna sidra su na održivosti turizma, na konkurentnosti turizma, zelenoj tranziciji i na digitalnoj transformaciji. Mislim da nam je taj NPO velika šansa da turizam razvijemo u cijeloj Hrvatskoj", dodao je Herak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Krvnu sliku turizma bi trebalo popraviti i to što se ove godine, unatoč koronavirusu i šteti od potresa planiraju održati najpoznatije turističke manifestacije. "Ne samo Advent nego i naš drugi proslavljen projekt. To je Festival svjetla Zagreb, koji je trebao biti u trećem mjesecu, međutim mi smo ga već unaprijed prebacili na jesenske mjesece. Očekujemo da bi stabilizacijom porastao i interes za Zagrebom i za ovako velikim događanjima koja ipak privlače veliki broj ljudi na određenim punktovima, stoga smatramo da bi se mogao organizirati i da možemo u njemu ponovno uživati", kazala je Bienenfeld.

Optimizma za ovu turističku sezonu ima. No, uglavnom sve ovisi o tome što će učiniti Nijemci, Talijani, Austrijanci, Mađari...

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo