Potez kojim su trgovački centri ove godine iznenadili kupce

Još 15. listopada u jednom od najvećih zagrebačkih trgovačkih centara mogao se bez problema kupiti i pokoji božićni ukras. Božićna ponuda krenula je ranije no ikad.

17.11.2014.
10:29
VOYO logo

Mališani su bili oduševljeni okićenom božićnom jelkom i raznim oku privlačnim ukrasima. Sve je toga dana upućivalo na jedno – za 70 dana, odnosno jednu petinu kalendarske godine slavit ćemo Božić!

Iako u prvi tren zapažen kao zanimljiva kreacija u kutu tog trgovačkog centra, ovaj potez zapravo mnogi karakteriziraju kao (dobar) marketinški trik. Ne bismo čak to nazvali ni trikom, već ponudom da što je ranije moguće kupci pohrle u kupnju božićnih ukrasa, a malo je vjerojatno da je itko od trgovaca pomislio na izbjegavanje one prave prosinačke gužve, već isključivo na zaradu, piše Glas Slavonije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ubijanje prosinačkog 'štimunga'

I dok će marketinški stručnjaci tvrditi suprotno, oni skloniji iskonskom božićnom duhu tvrdit će da se na ovakav način kod ljudi ubija onaj pravi "štimung" koji je ranijih godina počinjao tek početkom prosinca.

Kako je krenulo, već od siječnja započet će prodaja uskrsnih ukrasa, a već oko lipnja mogli bismo očekivati prve Djedove Božićnjake u izlozima. Činjenica je da duh blagdana stvara jedan pravi pozitivan naboj, no ne znam koliko to znači sad kad sve ranije kreću ponude i do pravih blagdana ljudi će se jednostavno ''ispucati''. Iskreno, bojim se da je to ipak malo prerano i da će se u prosincu, kad bi taj božićni pa i kupovni naboj trebao buknuti, jednostavno izostati'', prokomentirala je ugledna osječka psihologinja Mirjana Mozer. Dodala je da će se, nastavi li se tako, blagdani slaviti tijekom cijele godine, što nije u duhu nekadašnje prakse slavlja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mozer kaže kako razumije motivaciju poslodavaca za što dužom, a time i što većom zaradom, no nije sigurna koliko to pridonosi boljem ozračju i boljem shvaćanju samoga blagdana radi kojeg, uostalom, ponuda i postoji.

Vani je takva praksa uobičajena

Međutim, marketinški stručnjaci i poznavatelji trendova ne bi se složili s ovom tvrdnjom.

''Oko toga ne treba praviti buku. Ako težimo zapadnom svijetu i kulturi kakva se ondje promovira, onda je sasvim uobičajena činjenica da puno prije Božića započinje taj duh, pa bar i kroz izloge. Sasvim je uobičajeno, a na internetu i provjerljivo, da svjetske modne i trgovačke kuće odlično brendiraju svoje proizvode pa tako već sad možemo na internetu vidjeti, recimo, kako je londonski Harrod's uredio svoje prostore. Neki dan mi je kolegica poslala fotografije jedne pariške glasovite kuće i izlog je prelijepo ukrašen'', ispričao je Nikola Grbin, pokretač muškog lifestyle portala M Corner, a ujedno i marketinški stručnjak, dodajući da je i u pitanju konzumerističkog stava potpuno na strani poslodavaca i rekao bi čak zajednički i kupaca.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo